Online29.05.2012

Zakelijke websites worden 35% langer bekeken


zakelijke-websites-worden-35-langer-beke.jpg
zakelijke-websites-worden-35-langer-beke.jpg

Al meerdere jaren meet WebAds via een grootschalig Visibility onderzoek haar netwerk door op contactduur en zichtbaarheid van de reclame-uitingen. Ook dit jaar is dit onderzoek weer uitgevoerd. De resultaten van het onderzoek worden gebruikt om de kwaliteit van de online campagnes te verbeteren.

Het onderzoek laat zien dat zowel het type site en het tijdstip van de dag invloed hebben op de contactduur met een onlinepagina. Zo worden de pagina’s binnen het Business & Finance segment zo’n 35% langer (55 seconden) en daarmee ook intensiever bekeken dan overige sites. Verder is ook het tijdstip van de dag van invloed op de tijd dat men een pagina bekijkt. ’s Nachts worden pagina’s het langst bekeken; de duur is daar gemiddeld 7% langer. Met minder afleidingen wordt er op dit tijdstip dus meer tijd genomen om een pagina te lezen. Elementen die bij het samenstellen van de campagne kunnen worden meegenomen.

Uit het onderzoek blijkt dat de gemiddelde waste – het niet zichtbaar zijn van reclame-uitingen – bij zogenaamde performance websites 60% hoger is dan bij redactionele Umfeld titels. De zichtbaarheid van online-uitingen verschilt dus echter enorm waardoor het moeilijk is generalistische conclusies te trekken. De visibility is sterk afhankelijk van de type site, het formaat en positie op de pagina.

Tjeerd Kooij, Managing Director WebAds Nederland: “De online advertentiemarkt is zich steeds verder aan het professionaliseren. Hierbij wordt gelukkig steeds meer naar kwalitatieve elementen gekeken. Het Visibility onderzoek levert ons nuttige inzichten die wij direct kunnen inzetten om ons productportfolio te optimaliseren. Een adverteerder die bij ons tegen een premium prijs inkoopt, krijgt binnen ons netwerk ook de premium posities met de hoogste zichtbaarheid. De kwaliteit van minder scorende advertentie posities verbeteren wij door op basis van de resultaten van het Visibility onderzoek wijzigingen door te voeren. Hiervoor werken we nauw samen onze uitgevers. Tot slot gebruiken wij de data ook in onze adviezen over de online media-inzet. Dit alles komt de effectiviteit van de campagnes op ons netwerk ten goede.

*Deze vierde Visibility meting is in het tweede kwartaal van 2012 over het gehele WebAds netwerk uitgevoerd. AdRime heeft voor dit onderzoek data verzameld met betrekking tot standaard display uitingen op basis van ruim 6 miljoen metingen.

Verder lezen over Onderzoek

Neemt de interesse in elektrische auto’s af? [Infographic]

De interesse in elektrisch rijden is aan het dalen. Voor het eerst in jaren is de groep die niet (28%) van plan is elektrisch te gaan rijden, groter dan de groep die dit binnen vijf jaar wel (27%) van plan is.

Automotive17.04.2024

Neemt de interesse in elektrische auto’s af? [Infographic]

ANWB zegt van wel
​Sommige mensen zien de wereld echt in een andere framerate

Wetenschappelijk onderzoek bewijst dat sommige mensen de wereld echt in een andere framerate zien. Het zou specifiek bij gamers zelfs een kleine voorsprong geven, stellen de onderzoekers.

Nieuws03.04.2024

​Sommige mensen zien de wereld echt in een andere framerate

Sneller zien
Pacemaker-batterijen nooit meer vervangen dankzij je eigen lijf

Als je een pacemaker hebt, dan ben je niet na één operatie klaar. Je moet regelmatig opnieuw onder het mes, namelijk om de batterij van het essentiële apparaat te vervangen. Daar komt in de toekomst mogelijk veranderi...

Technology01.04.2024

Pacemaker-batterijen nooit meer vervangen dankzij je eigen lijf

Dit plaatje uit de Playboy is niet meer welkom in de tech

Is het een 1 april-grap, of is het echt? Het snijdt in ieder geval een belangrijk punt aan: Lenna, een vrouw die in 1972 in de Playboy stond als centerfold en eigenlijk Lena Forsén heet, wil niet meer worden gebruikt in...

Technology01.04.2024

Dit plaatje uit de Playboy is niet meer welkom in de tech

Het nieuwe plastic-alternatief komt van dit verrassende materiaal

Er wordt nog steeds volop gezocht naar alternatieven voor plastic. We hebben bijvoorbeeld in de supermarkt al geen weggooibordjes meer van plastic, maar alleen van karton. Weggooi-messen? Die zijn van hout. Bomen geven o...

Nieuws29.03.2024

Het nieuwe plastic-alternatief komt van dit verrassende materiaal

NASA: Dit is wat astronauten straks op de maan moeten doen

NASA is zich de afgelopen tijd bijna volledig aan het focussen op Artemis, de maanmissies die ervoor gaan zorgen dat we veel meer ontdekken over wat wij met de maan kunnen. Maar ook de eerste keer dat een vrouw en een zw...

Technology29.03.2024

NASA: Dit is wat astronauten straks op de maan moeten doen

De grootste hyperloop van Europa ligt in Nederland

Het is 420 meter lang en daarmee de langste hyperloop van Europa. We hebben het over het gloednieuwe European Hyperloop Center in Veendam. Het is te vinden bij Husa Logistics en kostte 7,5 miljoen euro om te bouwen. Spec...

Technology28.03.2024

De grootste hyperloop van Europa ligt in Nederland

​Bizar: mensen geven meer virussen aan dieren dan andersom

Mensen geven dieren meer virussen dan andersom. Ze zeggen vaak dat je niet met je kat of hond in bed moet slapen, omdat het ziekteverwekkers zouden zijn. De darmbacteriën van je dier komen zo veel te dichtbij en je kunt...

Nieuws26.03.2024

​Bizar: mensen geven meer virussen aan dieren dan andersom