Online11.10.2011

Engagement van entertainmentsites met 10% gestegen


engagement-van-entertainmentsites-met-10.jpg
engagement-van-entertainmentsites-met-10.jpg

comScore heeft vandaag een overzicht uitgebracht van internetgebruik in Europa dat aantoont dat in augustus 2011 372,1 miljoen unieke personen online zijn geweest, met gemiddeld 25,4 uur per persoon.

Verder blijven de sites van Google de meest populaire websites in Europa in augustus met 337,7 miljoen unieke bezoekers (een stijging van 6% vergeleken met vorig jaar), dat is een bereik van 90,8% van de totale Europese internetdoelgroep. Microsoft sites staan op de tweede plaats met 255,9 bezoekers (68,8 procent bereik), op de voet gevolgd door Facebook op de derde plaats met 245,3 miljoen bezoekers (65,9% bereik).

Het Russische sociale netwerk VKontakte blijft koploper op het gebied van engagement van de meest populaire websites, Europese bezoekers spendeerden gemiddeld 429,6 minuten (7,2 uur) op de site. Facebook, dat op het gebied van engagement op de tweede plaats staat, verstevigd zijn positie met 10 procent groei in bezoekduur in vergelijking met vorige maand. Gebruikers spendeerden gemiddeld 348 minuten (5,8 uur) op de website. Facebook behaalde ook het hoogst aantal pageviews in augustus, 163,5 miljard, dat staat gelijk aan 16,5 procent van alle bezochte pagina’s in Europa. De gemiddelde Europese bezoeker bekeek 666 pagina’s op Facebook in augustus, iets meer dan VKontakte, die een gemiddelde haalde van 608 bekeken pagina’s per bezoeker.

Uitgelicht: engagement van entertainmentsites groeit met 10%. In Augustus 2011 hebben in totaal 345,8 miljoen Europese unieke bezoekers entertainment websites bezocht, een groei van 10% ten opzichte van vorig jaar. Zij spendeerden gemiddeld 174,5 minuten (2,9 uur) op deze sites, wat neerkomt op 10% stijging van de gemiddelde engagement. Van de meest populaire entertainment categorieën, laat de categorie ‘film’ de grootste groei in bezoekersaantallen zien met een stijging van 18% in het afgelopen jaar.

Screen shot 2011-10-11 at 2.02.55 PM

YouTube trok de meeste bezoekers in de categorie entertainment met een aantal van 213,4 miljoen, oftewel meer dan 5 op de 10 Europeanen. YouTube staat ook op de eerste plaats op het gebied van engagement, bezoekers spendeerden gemiddeld meer dan 150,6 minuten (2,5 uur) op de site in augustus. In termen van engagement slaat YouTube een groot gat ten opzichte van andere sites. Muziek video website VEVO staat op de tweede plaats met 81,1 miljoen bezoekers, een groot deel daarvan komt via VEVO’s YouTube kanaal. Van de top 10 entertainment sites, laat VEVO de meeste groei zien met 55% in het afgelopen jaar. De Franse video-sharing site Dailymotion.com en de Duitse ProSiebenSat1 sites behoren tot de lokale Europese websites die in de top 10 staan van deze categorie.

Screen shot 2011-10-11 at 2.04.52 PM

Verder lezen over Europa

Microsoft gaat het doen: Teams en Office scheiden

Veel mensen adviseren ertegen, maar Microsoft gaat het toch doen: Office en Teams scheiden. Het komt dan met een nieuwe versie van Microsoft 365 en Office 365 waarbij Teams er niet meer bij zit. Microsoft doet dat echter...

Marketing01.04.2024

Microsoft gaat het doen: Teams en Office scheiden

De grootste hyperloop van Europa ligt in Nederland

Het is 420 meter lang en daarmee de langste hyperloop van Europa. We hebben het over het gloednieuwe European Hyperloop Center in Veendam. Het is te vinden bij Husa Logistics en kostte 7,5 miljoen euro om te bouwen. Spec...

Technology28.03.2024

De grootste hyperloop van Europa ligt in Nederland

De EU doet onderzoek naar Apple’s keuzes voor de App Store

Het feit dat Apple ontwikkelaars een extra vergoeding aanrekent wanneer hun apps meer dan 1 miljoen keer worden gedownload in een jaar is niet bij iedereen positief geland. Sterker nog, bij ongeveer iedereen behalve Appl...

Mobile21.03.2024

De EU doet onderzoek naar Apple’s keuzes voor de App Store

​Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden

We horen wel veel over de Digital Markets Act vanuit het oogpunt van grote techbedrijven, maar vergis je niet: ook als je een kleine webshop runt krijg je hiermee te maken. Sinds vorige week is er nieuwe cookiewetgeving...

Online11.03.2024

​Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden

​Europa geeft Apple gigaboete van 1,84 miljard door Spotify

Apple moet een grote boete betalen van 1,84 miljard euro. De reden is dat Spotify heeft geklaagd. De EU is het niet eens met de regels in de App Store en dat Apple het niet toelaat voor muziekdiensten om goedkopere abonn...

Technology05.03.2024

​Europa geeft Apple gigaboete van 1,84 miljard door Spotify

TikTok verslavend? De EU gaat het uitzoeken

Zelfs mensen van dertig, veertig jaar oud hebben het: even iets opzoeken op TikTok betekent meestal dat je wel wat langer in de app blijft hangen. Al die korte leuke filmpjes met onderwerpen die je leuk vindt: dat is ook...

Social Media19.02.2024

TikTok verslavend? De EU gaat het uitzoeken

​Je kunt straks apps sideloaden op je iPhone: dit betekent het

Apple staat bekend om zijn redelijk dichtgetimmerde ecosysteem, maar nu moet het toch met de billen bloot: het moet sideloading mogelijk maken. Bij het sideloaden van apps is het mogelijk om naast de App Store een app al...

Mobile26.01.2024

​Je kunt straks apps sideloaden op je iPhone: dit betekent het

Waar zijn de 2 euro munten?

De eerste tien dagen van dit jaar bracht ik door op een roadtrip van Nederland via België, Frankrijk en Spanje (incl. Gibraltar) naar Portugal, maar daarover over enkele dagen meer. Met name op de reis door Spanje begon...

Nieuws17.01.2024

Waar zijn de 2 euro munten?

In Spanje en Portugal vind je ze nauwelijks