Online06.06.2011

Recensiekoning onderuit door 5 sterren crash


recensiekoning-onderuit-door-5-sterren-c.jpg
recensiekoning-onderuit-door-5-sterren-c.jpg

Vanochtend werd twitterend Nederland verrast met een leuke campagne die de herlancering van Recensiekoning.nl tot een groot succes moest maken. Door middel van retweets met de “countdown” getallen van dat moment werd de feitelijke lancering mogelijk. Telkens als 200 mensen de retweet hadden geplaatst begon het volgende getal tot de nieuwe site zichtbaar was bij 1000 retweets….

Een gaaf idee waarvan de executie door overmatig succes bijna uitliep op drama.

Er is weken gewerkt aan de herlancering van de site met, naar eigen zeggen, vele 12 urige werkdagen. Maar voor dit succes was men bij de hostingpartij van recensiekoning blijkbaar minder voorbereid 😉 Ondanks veel voorbereidende gesprekken met de hoster en andere betrokken partijen ging het fout. Al halverwege de countdown kon de site het aantal bezoekers niet aan en moest men hals over kop de site verplaatsen naar andere servers etc..


Mocht je dus bij je bezoek, vandaag of morgen, wat traagheid constateren of werken sommige details nog niet naar behoren? Dat klopt maar er wordt aan gewerkt! Er is mij verzekerd dat deze problemen binnen korte tijd zullen worden verholpen en er weer naar hartelust kan worden genoten van de recensies van recensiekoning.   

1 ding staat vast. Als je de nr. 1 positie inneemt op twitter als trending onderwerp in NL. En er 30 bezoeken per seconde (minimaal 2 uur lang) op je site voorbij komen, weet je dat de campagne een succes is. Hiermee kunnen de makers van recensiekoning vast met een traan en een lach terugkijken op deze dag..

Van ons krijgt de lanceringscampagne en daaropvolgende crash maar ook zeker de wederopstanding van recensiekoning 2.0 in iedergeval vijf sterren. 

Update: De redactie van Recensiekoning heeft een filmpje gemaakt van de lancering met een mooi sfeerbeeld van de dag.

Mark de Kock

Een Digital Marketeer, ondernemer met een passie voor alles dat (gemotoriseerd) snel gaat.

Verder lezen over Campagne

​Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af

Het gegeven dat diefstal fout is en dat de dief daarvoor bij uitstek verantwoordelijk is, zorgt dat er soms voor dat jij alles maar gerust laat slingeren, jij jouw ramen niet langer sluit en jij jouw voor- en achterdeur...

Online22.02.2024

​Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af

Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal

Vandaag is er een nieuwe (video)podcast beschikbaar gekomen waarin voormalig bondscoach Louis van Gaal voor het eerst in lange tijd een interview geeft. Van Gaal gaat voor de Podcast-serie Lichtpuntjes (van SIRE) in ges...

Video19.02.2024

Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal

​Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge

In aanloop naar Valentijnsdag lanceerde Intertoys vanuit hartje Rotterdam zijn eerste social campagne gericht op volwassenen, de Love Challenge. In een speciale bloemenkas voor de markthal in Rotterdam, ondergaan koppels...

Marketing13.02.2024

​Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge

'De enige roos die nooit verwelkt’
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april

Op 1 april gaat de derde editie van de Alzheimer Challenge van start. Deelnemers worden uitgedaagd om gedurende de maand april 300 kilometer af te leggen om aandacht te creëren voor Alzheimer, een ziekte die in Nederlan...

Online27.03.2023

Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april

voor een toekomst zonder dementie
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23

EA Sports heeft in samenwerking met verschillende competitiepartners een reeks in-game kits gelanceerd met krachtige boodschappen over het uitbannen van racisme en discriminatie in het voetbal, zowel op als buiten het ve...

Gaming22.03.2023

Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23

Alle spelers kunnen de actie supporten
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

Het branded content en partnerships-team van Havas+Lemz lanceert Havas Play. Dit gloednieuwe label dat wereldwijd gelanceerd wordt, bouwt betekenisvolle relaties tussen merken en mensen op het snijvlak van entertainment,...

Media22.03.2023

Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

"Voor elk merk het juiste speelveld"
ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne

KLM heeft deze week als eerste luchtvaartmaatschappij ChatGPT, het geavanceerde taalmodel (software GPT-3.5) van OpenAI, toegevoegd als onderdeel van een communicatiecampagne. Valentijnsdag Op 14 februari lanceerde...

Marketing16.02.2023

ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne

resultaten zijn positief
Bizar nieuws dat echt waar is: Waddenvereniging voert slim campagne

De Waddeneilanden zijn een plek waar je absoluut een keer geweest moet zijn. Het staat met stip op 1 in de Bucketlist van dingen die je gezien en gedaan moet hebben in eigen land. Je kan er écht het gevoel hebben op vak...

Online14.02.2023

Bizar nieuws dat echt waar is: Waddenvereniging voert slim campagne