Dominique Dewitte is hoofdredacteur en mede-uitgever van het in Belgie populaire zakenportaal Express.be. Daarnaast is hij schrijver van boeken en publiceert hij als Blogger artikelen op Dutchcowboys.
Traditionele reclamebureaus dreigen in een aantal marketing-sectoren een achterstand op te lopen tegenover techbedrijven als Google en Facebook. Dat laat Fernando Rodés Vilà, chief executive van het reclameconcern Havas, weten in een interview met The Wall Street Journal. Die techbedrijven noemen zichzelf volgens Rodés Vilà weliswaar geen reclamebureau, maar bieden toch een aantal specifieke marketing-services, zoals het opvolgen van online gegevens, aan.
“Cliënten vragen services waarin de traditionele reclamebureaus nog geen expertise hebben,” merkt Rodés Vilà op. “De reclamesector was bijzonder succesvol in de jaren zestig, zeven en tachtig, maar heeft niet gereageerd op de intrede van het internet. De sector is bijzonder traag geweest in de adoptie van die nieuwe technologie en heeft toegelaten dat alle andere spelers uit de online keten die leemte hebben ingevuld.”
Rodés Vilà merkt op dat de digitale sector het voorbije jaar ongeveer 20% van de totale omzet van Havas vertegenwoordigde. Vier jaar geleden was dat slechts 9%. Hij voegt er aan toe dat de bestedingen in digitale media in de toekomst nog verder zullen toenemen. Rodés Vilà schat dat een aantal grotere klanten in de toekomst wellicht meer dan 50% van hun marketing budgetten aan digitale campagnes en platformen zullen besteden. Via
Verder lezen over Reclame
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld
Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeersSocial Media17.08.2023
Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten
Advertising14.08.2023
De voordelen en nadelen van adblockers
Video18.05.2023
YouTube op TV krijgt onskipbare advertenties van 30 seconden
Hè bahAutomotive17.05.2023