TenPages.com winnaar Accenture Innovation Awards 2010

Vorig artikel Volgend artikel
TenPages.com winnaar Accenture Innovation Awards 2010

Gisteravond vond in Pakhuis Willem de Zwijger in Amsterdam de uitreiking van de Accenture Innovation Awards 2010 plaats. Op basis van innovativiteit, succes en potentie werd TenPages.com door een vakjury tot de winnaar uitgeroepen. Het winnende concept kreeg de Blauwe Tulp-prijs en 50.000 euro mediawaarde van Emerce, en een supportpakket van de Amsterdamse Innovatie Motor.

De Innovation Awards werden dit jaar voor de vierde keer toegekend aan de meest innovatieve producten, diensten of concepten uit de media, communications en high-tech industrie. De publieksprijs voor het concept dat de meeste stemmen ontving via de website ging naar Catawiki. Het bedrijf ontving hiervoor 40.000 euro mediawaarde bij Metro.

Categorieprijzen

Tijdens het evenement maakte de jury ook de winnaars van de zeven categorieën bekend, waarin de concepten zich konden inschrijven  (mobile, web, lifestyle, digital home, gaming, connected device en green).  De categoriewinnaars waren:

Appie werd winnaar van de categorie Best Mobile. Appie is een applicatie die klanten die de website van Albert Heijn bezoeken met hun smartphone helpt met het onthouden, kiezen en verkrijgen van de boodschappen. Appie bevat meer dan negenduizend recepten. De categorieprijs voor Best Mobile werd uitgereikt door Boris Veldhuijzen van Zanten, internetondernemer.

Catawiki werd de winnaar in de categorie Best Web. Catawiki is een wereldwijd handelsplatform voor verzamelobjecten waarbij er gehandeld wordt op basis van een centrale catalogus. De prijs voor Best Web werd uitgereikt door Eline Deijs, online uitgever bij Weekbladpers Tijdschriften.

TenPages.com werd naast hoofdprijswinnaar ook uitgeroepen tot winnaar in de categorie Lifestyle. De categorieprijs voor Lifestyle werd uitgereikt door Alexander Klöpping.

In de categorie Best Digital Home werd Marduq als winnaar gekozen. Met Marduq versmelten tv en web. Marduq verbindt het web met de kracht van video, en wel in de stijl die de gebruiker wenst. Marduq levert kristalheldere online video met daaroverheen laagjes tekst, infographics en blogs. Directe interactie is mogelijk via chat, comments en Twitter. Met Marduq ligt voor elke organisatie een eigen rich media-webtv-kanaal binnen bereik. De prijs voor Best Digital Home werd uitgereikt door Theo van Vugt, hoofdredacteur Tijdschrift voor Marketing.

Tiktegel won de prijs in de categorie Best Gaming. Tiktegel is een interactief leermiddel dat het best te omschrijven is als een spelcomputer in de vorm van een bord van A3-formaat. Kinderen kunnen met dit digitale speelbord – dat geen toetsenbord, muis en scherm heeft – zelfstandig werken in hun eigen tempo. De TikTegel wordt geleverd met diverse ‘leersets’: speelstukken en software. De prijs voor Best  Gaming werd uitgereikt door Sidney Mock, COO van Spil Games.

Smart Signs werd uitgeroepen tot winnaar van de categorie Best Connected Device. Smart Signs Solutions maakt het mogelijk om wayfinding op een eenvoudige en op de gebruiker afgestemde manier vorm te geven. Smart signs worden ontwikkeld om alleen aan de juiste bezoeker of medewerker, op het juiste moment, de juiste informatie te tonen. De prijs voor Best Connected Device werd uitgereikt door Joost Steins Bisschop, Partner van Jungle Minds

In de categorie Best Green werd Marvin uitgeroepen tot winnaar. Marvin is een energiemanagementsysteem dat thuis helpt energie te besparen. Met Marvin worden energiestromen per vertrek geregeld, het systeem daagt gebruikers uit en het kan via internet eenvoudig bediend worden. Marvin werkt met een klokthermostaat, schakelt elektrische apparatuur in en uit, toont weersinformatie en heeft beveiligingsopties, een intercom en een mailbox. De categorieprijs voor Best Green werd uitgereikt door Theo Huibers, Managing Partner van Thaesis.

 

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies