De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Maar zo’n 8,5% van alle marketing-campagnes met viral video’s slaagt erin om voor de beoogde ruchtbaarheid te zorgen. Dat blijkt uit een onderzoek van New Media Age en Rubber Republic. In 20 weken tijd hebben ze zo’n 200 campagnes onderzocht, daarvan bleken slechts 17 clips over 2 weken goed bekeken te worden.
Video’s zijn vaak zo vergankelijk dat hun virale effect al binnen een week na de lancering is uitgewerkt. Volgens een strategist bij Rubber Republic is de consument niet meer bereid om video-materiaal ouder dan een week door te sturen naar vrienden en kennissen uit vrees niet cool genoeg gevonden te worden.
Gemiddeld werden de virale video’s door 199.181 internet-gebruikers bekeken. Op Facebook werden de video’s gemiddeld 681 keer aanbevolen en op Twitter werden gemiddeld 159 aanbevelingen geteld. De meest succesvolle viral video van de voorbije periode was de clip ‘Write the Future‘ van Nike rond het WK voetbal. De clip werd op Facebook 299.262 keer doorgestuurd en op Twitter 31.454 keer.
Eén van de problemen is volgens Rubber Republic de massale hoeveelheid video-materiaal dat op YouTube wordt geplaatst. Elke minuut wordt er 24 uur beeldmateriaal geplaatst. Toni Smith, managing director van The Viral Factory, merkt op dat de omvang van de problematiek een genuanceerde en gerichte benadering noodzakelijk maakt. Daarom is een overwogen plaatsing volgens hem cruciaal, aangezien dat voor een grote onmiddellijke zichtbaarheid zorgt en de impact van de campagne ook met enkele weken kan verlengen. Via
Verder lezen over Viral
Social Media24.04.2024
Look between X and Y on your keyboard: wat betekent de viral trend?
Social Media21.04.2024
Deze week viral: ninjakat, crookie en meer
Social Media13.04.2024
Deze week viral: een paleisje, Boer Harm en de Zweedse prins
Social Media06.04.2024
Deze week viral: New York, Greta Thunberg en boze buren
Social Media31.03.2024
Deze week viral: vriendelijke voetballers en verwarde pup
Social Media23.03.2024
Deze week viral: Drentse Beyoncé en Star Wars op Empire State
Social Media16.03.2024
Deze week viral: Max Verstapp’une en Doctor Who
Social Media10.03.2024
Deze week viral: nieuwe Mario-animatiefilm en de baby van Messi
Verder lezen over Viral Video
Social Media21.04.2024
Deze week viral: ninjakat, crookie en meer
Social Media10.03.2024
Deze week viral: nieuwe Mario-animatiefilm en de baby van Messi
Social Media25.02.2024
Deze week viral: Leeds’ voetbalfans en dansende beveiliger
Social Media31.01.2024
TikTok verliest morgen waarschijnlijk heel veel muziekopties
Grote artiesten weg: TikTok en Universal ruziënSocial Media21.01.2024
Deze week viral: GTA door Hyundai en heel veel wintersport
Social Media14.01.2024
Deze week viral: feestende voetballer en natuurschoon op Antarctica
Video11.12.2023
De best bekeken YouTube-video’s van 2023 zijn een verrassende mix
Entertainment26.10.2023