Online16.07.2010

Online inzet zorgt voor verhoging van naamsbekendheid met 36%


online-inzet-zorgt-voor-verhoging-van-na.jpg
online-inzet-zorgt-voor-verhoging-van-na.jpg

Onlangs heeft Neutral met de Parfuminderen campagne een zeer succesvolle crossmediale campagne neergezet waarbij geprofiteerd is van synergie effecten tussen TV en online inzet. Uit effectonderzoek blijkt dat de combinatie van beide media geleid heeft tot een significante toename in de spontane naamsbekendheid van Neutral. De spontane naamsbekendheid neemt toe met 36% wanneer TV en online samen ingezet worden vergeleken met alleen TV. Ook de reclameherinnering en merkoverweging stijgen beiden met 50% bij gecombineerde inzet van TV en online ten opzichte van alleen TV inzet.

De Neutral campagne is primair op TV ingezet op vrijwel alle zenders. Aanvullend zijn online diverse exploitanten ingezet en daarnaast diverse print titels. De crossmediale campagne heeft een groot bereik in de doelgroep behaald van maar liefst 91%. Naast bovengenoemde synergie effecten vanuit crossmediale inzet, blijkt ook dat een gerichte inzet online zijn vruchten heeft afgeworpen. Zo bleek dat de Umfeld specifieke inzet bij online exploitant WebAds resulteerde in een twee keer hogere click-through rate dan de bredere inzet op de doelgroep.

Renée Kooijman, Sr. Brandmanager Neutral: “Doel van onze Brandactivatie campagne Parfuminderen was om consumenten bewust te maken van het aantal keren per dag dat men geparfumeerde producten gebruiken. Hiervoor hebben we een aantal verschillende kanalen ingezet waaronder ook online. Het onderzoek bevestigt dat traditionele media en nieuwe media goed samengaan, sterker nog: 1 plus 1 maakt 3! Ook voor onze nieuwe campagne zetten we beide kanalen in, inclusief een intensieve samenwerking met een online platform.”

Verder lezen over Crossmedia

​Dit is wat Disney World zo bijzonder maakt!

Even een paar dagen helemaal ondergedompeld worden in de wondere wereld van Disney. Het is voor velen een bijzondere beleving. Herinneringen ophalen aan vroeger (als kind?), of nieuwe herinneringen maken (met kinderen?)....

Entertainment06.04.2024

​Dit is wat Disney World zo bijzonder maakt!

​5 x waarom stockmedia voor je eigen website heel handig zijn

Je ziet het wel eens op het NOS Journaal: heel willekeurige beelden van mensen die op straat lopen, of handen die tikken op een toetsenbord. Het zijn stockbeelden: beelden die vaker worden gebruikt en wat algemener zijn....

Marketing13.10.2023

​5 x waarom stockmedia voor je eigen website heel handig zijn

Artifact: alles wat je moet weten over deze handige nieuwsapp

Wat slimmeriken die eerst bij Instagram werkten hebben eerder dit jaar de app Artifact gelanceerd: een mix tussen de krant/de media en social media. Het is in Nederland nog niet een app waar iedereen het over heeft, maar...

Media14.09.2023

Artifact: alles wat je moet weten over deze handige nieuwsapp

Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

Het branded content en partnerships-team van Havas+Lemz lanceert Havas Play. Dit gloednieuwe label dat wereldwijd gelanceerd wordt, bouwt betekenisvolle relaties tussen merken en mensen op het snijvlak van entertainment,...

Media22.03.2023

Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

"Voor elk merk het juiste speelveld"
Zo kies je het juiste kanaal om je boodschap over te brengen

Heb je een geweldig product gemaakt waar je volledig in gelooft, maar weet je niet goed hoe je het over de bühne kunt krijgen? Televisie, radio, social media, reclame op internetpagina’s, adverteren in (lokale) krante...

DC Business19.01.2023

Zo kies je het juiste kanaal om je boodschap over te brengen

​Raad van State geeft advies over reclameverbod voor online gokken

Het ontwerpbesluit voor het verbod op ongerichte online casino reclames voor hoog-risico kansspelen is gedeeld met de Raad van State. Deze is nauwkeurig doorgenomen door de adviesgever en inmiddels is er een reactie naar...

Online10.01.2023

​Raad van State geeft advies over reclameverbod voor online gokken

Uitgevers uit onder andere Nederland eisen 25 miljard van Google

Google heeft een grote vinger in de pap als het gaat om het gevonden worden van berichtgeving vanuit de media. Het bepaalt met zijn algoritme welke media er bovenaan komen te staan en heeft daardoor grote invloed op de c...

Online13.09.2022

Uitgevers uit onder andere Nederland eisen 25 miljard van Google

​8 manieren om media monitoring toe te passen in je marketingstrategie

Een van de grootste uitdagingen van MarCom professionals is om voortdurend met goede content te komen dat aanslaat bij het gewenste publiek. Van blogs tot nieuwsbrief teksten en marketing pagina's - ze moeten de juiste m...

Marketing16.06.2022

​8 manieren om media monitoring toe te passen in je marketingstrategie

Media monitoring inzetten voor optimaal inzicht over je merk