Online08.04.2010

Alex laat zich voorlichten bij Google


alex-laat-zich-voorlichten-bij-google.jpg
alex-laat-zich-voorlichten-bij-google.jpg

Hare Majesteit Beatrix toonde zich in haar Kersttoespraak nogal sceptisch over de wondere wereld van internet, maar haar oudste zoon Prins Willem Alexander heeft vanmorgen desondanks een bezoek gebracht aan Google.

Het bezoek van de Kroonprins, aldus een persbericht van Google, stond in het teken van nieuwe trends op internet. 

De Prins van Oranje werd geinformeerd over de bijdrage van internet aan economische groei en economisch herstel en sprak onder meer met enkele ondernemers die online zaken doen. 

Vervolgens kreeg hij informatie over internet als bron van innovatie. Ook werd gesproken over mogelijke toekomstige ontwikkelingen, zoals verbeterde zoekmogelijkheden door inzet van spraak en beeld en het combineren van mobiel internet en geografische informatie.

Tenslotte werd ingegaan op YouTube, waarbij ook de recente lancering van het Koninklijk Huis YouTube-kanaal op 18 maart jl. aan de orde kwam.

Kennelijk heeft de rede van Beatrix het een en ander losgemaakt binnen de Koninklijke Paleizen en de Rijskvoorlichtingsdienst, maar op een andere manier dan De Majesteit zelf op dat moment vermoedde.

Zo verwoordde ze het eind december nog:

Door het internet gaat volgens de koningin ‘het gemeenschapsgevoel’ verloren. ‘De moderne technische mogelijkheden lijken mensen wel dichter bij elkaar te brengen, maar ze blijven op ‘veilige’ afstand, schuilgaand achter hun schermen. Wij kunnen nu spreken zonder te voorschijn te komen, zonder zelf gezien te worden, anoniem. Domweg, grofweg emoties uiten is makkelijk geworden. Op spreken zonder respect wordt niemand meer afgerekend’. 

Drie maanden later heeft het Koninklijk Huis een eigen channel op YouTube, is de website van het Koninklijk Huis (weliswaar nog geen 2.0 🙂 in dezelfde royale layout opgepoetst, en waait er een andere wind door de paleizen. 

Ik ben razend benieuwd naar de volgende toespraak van Bea waar het woord internet in voorkomt.

Leon Krijnen

Verslaggever bij BN DeStem. Schrijft over baseball, bouw, techniek, fotografie, mensen, computers, internet, reizen en oldtimers. @Krijnen.Com

Verder lezen over Google

En de nieuwe emoji van dit jaar is: een kale boom met dorre takken

Er zijn nieuwe emoji voor dit jaar gepresenteerd. Eén van de sterren van de show is… een dorre boom met kale takken.

Online17.07.2024

En de nieuwe emoji van dit jaar is: een kale boom met dorre takken

Google is van plan om grootste startup-overname ooit te doen

Google zou de grootste startup-acquisitie ooit zijn voor een bedrag van 23 miljard dollar. 

Cybercrime15.07.2024

Google is van plan om grootste startup-overname ooit te doen

Google Maps laat je op iPhone eindelijk zien hoe hard je mag

Op Android doet de app dit al jaren, maar nu krijgt Apple die mogelijkheid eindelijk ook. 

Mobile12.07.2024

Google Maps laat je op iPhone eindelijk zien hoe hard je mag

Google stopt met de doorlopende scroll op zijn zoekmachine

Het is volgens Google bedoeld om te zorgen dat zoekresultaten eerder laden, in plaats van dat je allemaal dingen geladen krijgt waar je helemaal niet om hebt gevraagd.

Search26.06.2024

Google stopt met de doorlopende scroll op zijn zoekmachine

Waarom verstuurt Google weer account- en inloglinks in mails?

Sinds enige tijd verstuurt Google accountnotificaties over veiligheidsissues of nieuwe functies naar de inbox van Gmail. Verontrustend feit daarbij is dat deze emails een directe link naar de desbetreffende accountinformatie bevatten.

Cybercrime26.06.2024

Waarom verstuurt Google weer account- en inloglinks in mails?

AI heeft een gigantische impact op de werking van Google Ads

Laten we het even hebben over ons zoekgedrag in Google en de effecten daarvan als we de zoekmachine minder gaan gebruiken. In een tijdperk van AI lijkt dat misschien vanzelfsprekend al is daar nog niet echt bruikbare data over beschikbaar.

Advertising25.06.2024

AI heeft een gigantische impact op de werking van Google Ads

Google toont nieuwe AI-tools voor marketing en creatie tijdens Cannes Lions Festival

Google kondigde tijdens het Cannes Lions Festival een reeks nieuwe en baanbrekende AI-tools aan die de manier waarop marketeers en creatieven werken fundamenteel kunnen gaan veranderen. Deze tools stellen marketeers in staat om nog sneller en efficiënter te werken, campagnes op maat te maken en resultaten in realtime te meten.

Technology19.06.2024

Google toont nieuwe AI-tools voor marketing en creatie tijdens Cannes Lions Festival

Waarom is online marketing essentieel voor je onderneming

In de huidige wereld zien we steeds meer online activiteit. Mensen zijn actiever online, mensen zijn langer online en ze zijn vaker online. Het is dus belangrijk om online zichtbaar te zijn of gemakkelijk te worden gevonden.

Marketing19.06.2024

Waarom is online marketing essentieel voor je onderneming