Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
35 betalende abonnees en een halvering van de bezoekcijfers, dat is het resultaat 4 maanden na de beslissing van Newsday, de elfde grootste krant van de VS, om de toegang tot de online krant betalend te maken.
In oktober 2009 besliste de nieuwe eigenaar van Newsday om de krant achter een betaalmuur te plaatsen. De site onderging een redesign die 4 miljoen dollar kostte en abonnees moesten voortaan 5 dollar per week of 260 dollar per jaar betalen om toegang te hebben tot hun krant. Eerder deze week publiceerde The New York Observer dan de eerste resultaten van deze actie.
Van de investering van 4 miljoen dollar is vooralsnog 9.000 dollar terugverdiend via de 35 betalende abonnees; in december bezochten nog 1,7 miljoen bezoekers de site (vergeleken met 3 miljoen een jaar eerder). En samen met de bezoekers blijven nu ook de adverteerders weg.
Met deze cijfers zal de rest die op het punt staat de overstap te maken naar betaalde online content zich nog wel even achter de oren krabben. Via
Verder lezen over Content
E-mail12.11.2024
5 tips over nieuwsbrieven versturen van Mindstream
Marketing11.11.2024
Waar begin je als je toch AI-content op je site wil?
Search11.04.2023
YoastCon: het evenement voor online marketeers en SEO-specialisten!
DC Business27.01.2023
Die tekst voor je website? Die schrijf je gewoon zelf
DC Business24.11.2022
Wat is linkbuilding en wat maakt het belangrijk?
Social Media26.01.2021
Twitter neemt Nederlandse start-up Revue over
Een beter thuis voor schrijversSearch14.12.2020
Duplicate content: wat is het en hoe voorkom je het?
Online07.09.2020