Online27.11.2008

MTV lanceert serie creatieve short films, net als vroeger


mtv-lanceert-serie-creatieve-short-films.jpg
mtv-lanceert-serie-creatieve-short-films.jpg

MTV heeft een rijke historie aan creatieve korte films. Omdat ze deze traditie graag voortzetten gaat a.s. vrijdag 28 November OOOH! MTV Shorts van start: Op de zender worden 15 short films geïntroduceerd die MTV in samenwerking met verschillende toonaangevende bureaus heeft geproduceerd. De shorts zijn een directe doorvertaling van het MTV merkmanifest.

OOOH! MTV bestaat uit 15 korte films van 30 seconden tot 3 minuten, geproduceerd door bekende productiemaatschappijen waaronder PostPanic, Modernista, Wayne Horse, Wieden & Kennedy en Sander Plug & Lernert Engelberts. MTV heeft zelf ook één van de shorts geproduceerd. Het resultaat van alle films is zeer divers geworden. In stijl, techniek en concept. Uitgangspunt was het belangrijkste motto uit het MTV merkmanifest: ‘Dare to change’.

-564.jpg
-564.jpg

Internetondernemer Boris Veldhuyzen van Zanten stond model voor de printcampagne

Volledige campagne OOOH! MTV

Ter promotie van OOOH! MTV shorts werd er binnen het productiehuis van MTV Networks een campagne ontwikkeld die bestaat uit wildplakposters, flyers, boomerangkaarten en een website waar alle shorts vanaf 28 november te bekijken en ook te embedden op je eigen site zijn. Verder worden de shorts op diverse plekken in het land geprojecteerd op bekende gebouwen.

Vanaf vandaag zijn alle OOOH! MTV Shorts ook te bewonderen en te embedden op www.mtvshorts.nl Persoonlijk vind ik dit de mooiste:

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.