Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Een eerste grote Amerikaanse krant, de Christian Science Monitor, heeft aangekondigd te stoppen met zijn dagelijkse gedrukte krant. Voortaan zal de krant het dagelijks nieuws gratis op zijn website plaatsen en nog slechts één keer per week een gedrukte versie uitbrengen.
Hoofdredacteur John Yemma gaf toe dat het een moeilijke beslissing is geweest, maar zegt ervan overtuigd te zijn dat de toekomstige groei bij het internet ligt.
“Het is de eerste nationale Amerikaanse krant die een dergelijke weg inslaat, maar dit voorspelt weinig goeds voor een sector die geconfronteerd wordt met dalende advertenties en oplages en en stijgende drukkosten,” aldus Reuters.
Veertig jaar geleden had de krant meer dan 223.000 abonnees. Vandaag de dag zijn dat er nog amper 52.200, hoofdzakelijk in de Verenigde Staten.
De website heeft echter 1,5 miljoen unieke bezoekers per maand en 5 miljoen pageviews per dag. Yenna wil dat tegen 2013 opvoeren tot 25 miljoen. De krant verwierf internationale bekendheid in 2006, toen freelance reporter Jill Carroll in Bagdad werd ontvoerd en 82 dagen lang gevangen gehouden werd door soennitische rebellen.
Verder lezen over Internet
Online16.04.2024
Nike komt met een 404 Error-schoen voor nerds
Nieuws11.04.2024
Steeds meer mensen twijfelen aan de waarheid van online informatie
Online18.03.2024
Digitaal mijmeren: Zullen AI’s op het internet op enig moment ontwaken?
Mogelijk ontwikkelen AI's een vorm van gedecentraliseerd interactiviteitsbewustzijnOnline19.01.2024
Op deze website spenderen mensen de meeste tijd
Online28.12.2023
Hoe Google in 2024 strijdt tegen third party cookies
Online25.12.2023
Tijdmachine: CU2 was hoe we leerden HTML’en
Online19.12.2023
Glasvezel nu op negen van de tien Nederlandse adressen
Alleen in 2023 kwamen er al 1,5 miljoen bijOnline15.12.2023