Icons van deze tijd

Vorig artikel Volgend artikel
1103469953Boys_Computer

Het jaarlijkse rapport `Jongereniconen` van het tijdschrift Marketing Tribune signaleert ook dit jaar weer een aantal interessante trends en ontwikkelingen voor de komende jaren. Zo is de `softe metroman` al weer op zijn retour en is de stoere bad boy terug van weggeweest. Deze deinst er, volgens het rapport, niet voor terug om zijn `pimp-gedrag` te etaleren .

Bij de meisjes is er ook een revival zichtbaar van de minirok. Volgens Marketing Tribune heeft dat onder meer te maken met het feit dat jongeren, zeker na de moord op Theo van Gogh, willen tonen dat zij de Westerse levensstijl omarmen. Tegelijkertijd is er ook een tendens om terug in de eigen veilige schulp te kruipen.

De toenemende digitalisering maakt het mogelijk om zich terug te trekken in een eigen virtuele wereld van games en internet. Contact met de buitenwereld vind onder meer plaats via een eigen weblog, een interactief online dagboek waarin de dagelijkse belevenissen worden beschreven.

Overigens hebben de hedendaagse jongeren minder dan voorheen de behoefte om zich af te zetten tegen eerdere generaties. Omdat ouderen bovendien graag zo lang mogelijk jong blijven, wordt leeftijd steeds minder een bepalende factor in het consumptiegedrag.

Bron : (Marketing Tribune)

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies