De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Consumenten gaan door het gebruik van internet beter geïnformeerd winkelen. Dat concluderen onderzoekers van de Universiteit Utrecht op basis van een enquête over de gevolgen van online winkelen voor de detailhandel. De resultaten van hun onderzoek zijn dinsdag verschenen. Meer dan de helft van de internetgebruikers oriënteert zich wel eens online voor ze in de winkel tot koop overgaan. Andersom komt ook voor: een kwart van de mensen die op internet winkelt, neemt eerst een kijkje in de winkel.
Internet heeft de reclamefolder ingehaald als informatiebron over het aanbod in de winkel. Vooral over financiële producten, erotica, vakantiereizen en computerspullen zoeken consumenten informatie op de digitale snelweg. De consument voelt zich daardoor een stuk prijsbewuster. De populariteit van online winkelen heeft vooral negatieve gevolgen voor muziekwinkels, boekhandels en computerzaken. Die krijgen minder klanten binnen. Juweliers en dierenwinkels merken er het minst van. De onderzoekers ondervroegen voor hun enquête 3218 Nederlandse internetgebruikers.
Verder lezen over Music
Online08.04.2024
Spotify komt met gepersonaliseerde AI-playlist die je zelf maakt
Online05.04.2024
Muziekstreamingdienst Spotify lijkt steeds meer op Primark
Gadgets26.03.2024
Vinyl blijft het winnen van CD’s: dit is waarom
Lekker analoogEntertainment15.03.2024
Fans van Taylor Swift zorgen voor aardbeving
Online13.03.2024
Spotify laat je nu ook muziekvideo’s bekijken
Entertainment08.03.2024
Spotify wordt veel duurder in Frankrijk: ook bij ons?
Hoeveel is nog onbekendOnline01.03.2024
10 tips om concertkaartjes te kopen via Ticketmaster
Tips tegen ticketstressNieuws29.02.2024
Live muziek doet meer met je dan Spotify
Verder lezen over Reclame
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld
Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeersSocial Media17.08.2023
Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten
Advertising14.08.2023
De voordelen en nadelen van adblockers
Video18.05.2023
YouTube op TV krijgt onskipbare advertenties van 30 seconden
Hè bahAutomotive17.05.2023
Tesla wil reclame gaan maken
De adem van de concurrentie wordt te heet en prijsverlagingen werken niet meerOnline12.04.2023