Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Voor merken als Apple is het inmiddels een eitje, ze sturen een youtube filmpje rond en bingo. Maar voor de meeste merken gaat dat toch iets minder makkelijk. Maar de discussie is interessant. Ik las dat uit een onderzoek van PWC blijkt dat terwijl adverteerders ca. 40 procent uitgeven aan tv-reclame, Tv echter nog maar 24 procent van de media-aandacht van de consument geniet. Bij papier is die tijd nog maar een schamele 6% terwijl er 35% van het budget naartoe gaat. De aandacht van de consument blijft dus verder schuiven maar kun je merken bouwen zonder TV? Is TV meer een merklader of kan dat ook helemaal zonder? Er zijn in ieder geval wel steeds meer merken die het proberen. Zo zag ik op marketingfacts deze van de Toyota Scion. Scion is bezig met een “underground” introductie campagne om haar nieuwste automodel, de vijfdeurs xD, te promoten die in augustus in de verkoop gaat. Zoals in eerdere Scion campagnes, vermijdt de marketing afdeling van Toyota massamedia. En kiest voor guerrilla, in-cinema, spontane postings en dergelijke gericht op jonge consumenten. De resultaten zijn mij echter niet bekend. Iemand die harde cijfers heeft?
Verder lezen over Apple
Mobile02.10.2024
Heeft de aankomende iPhone SE geen home-knop meer?
Gadgets27.09.2024
Heeft Apple een HomePod met een scherm in de maak?
Mobile23.09.2024
Het touchscreen van iPhone 16 Pro geeft problemen
Artificial Intelligence23.09.2024
iPhone-designer Jony Ive werkt met OpenAI aan nieuwe gadget
Mobile19.09.2024
Komt Apple Intelligence nou naar Nederland of toch niet?
Gadgets17.09.2024
Zelfs AirTag-achtige apparaten worden van extra functies voorzien
Mobile16.09.2024
Update je iPhone: iOS 18 is gelanceerd
Technology11.09.2024
De EU wordt rijk deze week: miljardenboetes voor Google en Apple
Verder lezen over Reclame
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Entertainment13.05.2024
Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame
Gadgets10.05.2024
Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld
Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeersSocial Media17.08.2023
Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten
Verder lezen over YouTube
Video04.10.2024
Alle nieuwe YouTube-video’s korter dan 3 minuten heten Shorts
Video20.09.2024
Eén van de meest gepushte streamingabonnementen wordt duurder
Social Media19.09.2024
YouTube wordt met Communities nu echt een social medium
Artificial Intelligence06.09.2024
Wat YouTube doet om AI-na-apers tegen te gaan
Video05.09.2024
YouTube probeert minder schadelijk te zijn voor tieners: geen video’s over uiterlijk
Tech in Asia25.07.2024
Being Digi-Sapiens: documentaire over de veranderende relatie tussen mens en technologie
Online16.07.2024
YouTube biedt je nu AI-playlists binnen YouTube Music
Video12.07.2024