IAB goed bezig!

Vorig artikel Volgend artikel
1183014083iab

Tijdens een speciale Algemene Ledenvergadering ontvouwde het IAB haar 3 jaren plan. Centraal hierin staat het streven om van het IAB hét aanspreekpunt te maken voor de gehele online advertising en interactive marketingbranche in Nederland. Om dat te bereiken ontwikkelde het IAB-bestuur een beleidsplan dat voor 2010 zijn vruchten moet hebben afgeworpen.

Dit beleidsplan kent een aantal speerpunten: - Groei van het ledenaantal, zowel in de breedte (exploitanten, bureaus en adverteerders) als in de diepte (full-service, specialisten en zelfstandigen), om daarmee namens een grote en representatieve achterban te kunnen spreken. (red: Make it smart, hoeveel?) - Intensivering van zijn rol als kennisplatform door nog meer middelen vrij te maken in het (laten) uitvoeren van voor leden relevant onderzoek op het gebied van mediabestedingen, mediaconsumptie, effectiviteit en trends. - Transformeren van een klassieke verenigingsstructuur naar een netwerkorganisatie. - Specifiek ontwikkelen van activiteiten die bijdragen aan een grotere 'share of wallet' van de online mediabestedingen in de mediamix van adverteerders. - Intensivering van de relaties met andere brancheverenigingen, overheid, pers en onderwijsveld. - Vergroten van de rol van taskforces en deze stimuleren en faciliteren bij het ontwikkelen van beleid en activiteiten op specifieke terreinen (zoals search, mobile, opleidingen, behavioural targeting en pre-roll).

Met name het benoemen van een adviesraad (had deze er 4 jaar geleden al niet moeten zijn??) is een zeer goede stap. Zeker met de namen Harry Odenhoven, Vincent Kouwenhoven, Bas Seelen, Jeroen de Bakker en Ruud Wanck.

Good luck guys!!

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies