Online17.04.2007

Lancering van Panama in Panama


1176833610dsc00190.jpg
1176833610dsc00190.jpg

Vandaag lanceerde Yahoo! Search Marketing officieel het nieuwe advertentieplatform Panama. Deze Nederlandse lancering werd gehouden op de meest logische plaats; club Panama in Amsterdam.

Voor vele aanwezigen zal het nieuwe systeem en de bijbehorende features geen nieuws zijn geweest. Er is online al voldoende over te lezen én het systeem draait al in Amerika.

De lancering bestond uit een kort welkomswoord en introductie van Bas Wijnen (Yahoo! NL) waarna Hobson Powell (Yahoo! USA) het overnam om meer te vertellen over de Account Upgrade Planning.

Powell vertelde onder andere over de “nieuwe” campagnestructuur en de verschillende upgrade-fasen die de huidige campagnes gaan doormaken. Dit betekent vooral dat de campagnes goed gestructureerd moeten worden om zo effectief mogelijk te migreren. Nu een slechte structuur betekent straks een chaotisch Yahoo-account. Gelukkig mogen we de Yahoo-medewerkers zo vaak lastig vallen als we willen, zodat zij advies kunnen geven over de ideale opzet.

Na een korte pauze gingen Richard Firminger (Yahoo! UK) en Aitor Garcia (Yahoo! Spanje) verder in op de vele features én, het paradepaardje van Yahoo!, het nieuwe ranking model. De besproken features zijn: – Geo TargetingEnhanced Forecasting en Spend CapsFast Ad ActivationAd TestingCampaign SchedulingContent Match

Over het algemeen ziet Panama er veel belovend uit. Vele features zijn natuurlijk ook bij Google terug te vinden, maar enkele nieuwe onderdelen zijn écht interessant. Het is dus afwachten tot het einde van Q2, want dan wordt (waarschijnlijk) de Nederlandse migratie gestart.

Jeffrey Bleijendaal

Jeffrey Bleijendaal is Manager Digital Advertising bij Ematters BV. Jeffrey is vanaf 2005 actief met Zoekmachine Marketing en heeft vanaf die tijd vele honderden campagnes geoptimaliseerd, miljoenen bezoekers gegenereerd en duizenden conversies gerealiseerd voor zijn klanten. Jeffrey is daarnaast voorzitter van de DDMA Search Commissie, enthousiast blogger op Dutch Cowboys en Top Contributor op het officiële Google AdWords Helpforum. Naast SEA is Jeffrey zeer actief met en gecertificeerd voor Google Analytics en de DoubleClick Online Marketing stack.

...

Verder lezen over Google

Google introduceert kwantumcomputer: ‘Parallelle universa bestaan’

Willow is de kwantumcomputer van Google en de processor binnenin kan in 5 minuten iets berekenen waar een andere computer waarschijnlijk nooit iets mee zou kunnen.

Technology11.12.2024

Google introduceert kwantumcomputer: ‘Parallelle universa bestaan’

Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024

We blijven ondanks dat TikTok ook steeds vaker als zoekmachine wordt gebruikt toch vrolijk door-Googelen. Dit was trending in 2024.

Search10.12.2024

Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024

Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar

Hij zei dat je zelfs al vroeg in 2025 heel nieuwe dingen kunt doen dan nu. Hij spreekt over een duidelijke shift en zegt dat er nog heel veel innovatie aankomt.

Search06.12.2024

Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar

Google wil ook AI-video’s maken net als OpenAI Sora

Google en OpenAI zijn verwikkeld in een strijd: wie heeft straks de generatieve AI-tool voor video's in handen?

Online05.12.2024

Google wil ook AI-video’s maken net als OpenAI Sora

DeepMind introduceert GenCast: AI-Revolutie in weersvoorspellingen

DeepMind, het AI-onderzoeksbedrijf van Google, heeft GenCast gelanceerd: een geavanceerd AI-model dat niet alleen weersvoorspellingen naar een hoger niveau tilt, maar ook levens kan redden door sneller en nauwkeuriger extreme weersomstandigheden te voorspellen.

Technology05.12.2024

DeepMind introduceert GenCast: AI-Revolutie in weersvoorspellingen

Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?

Elk jaar publiceert Google een overzicht van de meest trending zoekopdrachten wereldwijd, beter bekend als de "Year in Search" (voorheen Zeitgeist). Dit rapport geeft inzicht in de onderwerpen die mensen het afgelopen jaar het meest bezighielden.

Search03.12.2024

Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?

Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan

Je steekt elke dag heel veel tijd en liefde in je website, maar dat wordt niet beloond in de vorm van meer bezoekers of inkomsten? De manier om je website meer op het vizier te krijgen van bijvoorbeeld Google, en daarmee indirect dus ook meer mensen, dat is om je content te verrijken. Dat kun je bijvoorbeeld doen met beeld, maar ook met backlinks. Dit is wat dat is en vooral: hoe je ze gebruikt.

DC Business02.12.2024

Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan

Google Chat wil meer op het populaire Slack lijken

Het is bij bijvoorbeeld Slack letterlijk hoe een snelle call heet: Huddles zijn mogelijk om te houden als videomeetings, straks ook in Google Chat.

Online28.11.2024

Google Chat wil meer op het populaire Slack lijken

Verder lezen over Yahoo

​Gegevens op straat? Dit zijn de grootste datalekken ooit

Hoewel het dit jaar iets rustiger leek waar het gaat om grote datalekken, is de kans alsnog heel groot dat jouw data ooit wel is gelekt. Vast niet expres, maar het gebeurt. Maar dat is voor jou als klant, want dat is vaa...

Cybercrime14.12.2023

​Gegevens op straat? Dit zijn de grootste datalekken ooit

Yahoo trekt de stekker uit Yahoo Answers

Yahoo heeft bekend gemaakt te gaan stoppen met de ‘Answers’ service die oorspronkelijk in 2005 gelanceerd werd. Vanaf 20 april kunnen er geen nieuwe vragen meer gesteld worden en gaat de site in ‘alleen lezen’ mo...

Search06.04.2021

Yahoo trekt de stekker uit Yahoo Answers

Service sluit deuren op Star Wars Day
Hoeveel bomen heeft Ecosia geplant?

Tien jaar geleden schreven wij al over Ecosia, een eco-vriendelijke zoekmachine ondersteund door Yahoo, Bing en het Wereld Natuur Fonds. Ecosia is precies als elke andere zoekmachine. Maar er is één groot verschil: Ze...

Search29.10.2020

Hoeveel bomen heeft Ecosia geplant?

Eco-vriendelijke zoekmachine
​Yahoo! Japan en Line gaan fuseren

Japan’s grootste zoekmachine (Yahoo!) en populairste messaging app (Line) zullen samengaan. Er is een deal gesloten door de twee moederbedrijven. Yahoo! is nog steeds erg populair in Japan en heeft dochteronderneming...

Tech in Asia20.11.2019

​Yahoo! Japan en Line gaan fuseren

​Krijg jij nog 358 dollar van Yahoo?

Yahoo is erg groot in Japan en in Amerika. We maken er in Nederland aanzienlijk minder gebruik van, maar toch zijn er ook hier mensen die een Yahoo-e-mailadres hebben. Mocht jij een van die mensen zijn, dan kom je mogeli...

Online18.10.2019

​Krijg jij nog 358 dollar van Yahoo?

Tumblr wordt verkocht aan WordPress-eigenaar Automattic Inc.

Verizon heeft een overeenstemming bereikt met Automattic Inc. om Tumblr te verkopen. Dat meldt The Wall Street Journal. Volgens Axios zou het bedrijf rond de 3 miljoen dollar hebben betaald voor het platform. Dat is een...

Social Media14.08.2019

Tumblr wordt verkocht aan WordPress-eigenaar Automattic Inc.

Yahoo! wordt Altaba na overname door Verizon

Dat Verizon voor 4,83 miljard dollaar Yahoo! zou overnemen, dat was al bekend, maar nu wordt duidelijk dat het bedrijf ook een nieuwe naam krijgt: Altaba. Als de geplande verkoop aan Verizon helemaal is afgerond zal ook...

Nieuws10.01.2017

Yahoo! wordt Altaba na overname door Verizon

CEO Marissa Mayer treedt af
Yahoo bevestigt: data van meer dan 500 miljoen accounts gestolen in 2014

Yahoo heeft gisteren bekendgemaakt dat er flinke hoeveelheid data is uitgelekt. Het bedrijf bevestigde dat er eind 2014 gebruikersinformatie is gestolen van het bedrijfsnetwerk. De gestolen data bevat onder meer namen,...

Cybercrime23.09.2016

Yahoo bevestigt: data van meer dan 500 miljoen accounts gestolen in 2014

Mogelijk grootste hack ooit!