Jeffrey Bleijendaal is Manager Digital Advertising bij Ematters BV. Jeffrey is vanaf 2005 actief met Zoekmachine Marketing en heeft vanaf die tijd vele honderden campagnes geoptimaliseerd, miljoenen bezoekers gegenereerd en duizenden conversies gerealiseerd voor zijn klanten. Jeffrey is daarnaast voorzitter van de DDMA Search Commissie, enthousiast blogger op Dutch Cowboys en Top Contributor op het officiële Google AdWords Helpforum. Naast SEA is Jeffrey zeer actief met en gecertificeerd voor Google Analytics en de DoubleClick Online Marketing stack.
Vandaag lanceerde Yahoo! Search Marketing officieel het nieuwe advertentieplatform Panama. Deze Nederlandse lancering werd gehouden op de meest logische plaats; club Panama in Amsterdam.
Voor vele aanwezigen zal het nieuwe systeem en de bijbehorende features geen nieuws zijn geweest. Er is online al voldoende over te lezen én het systeem draait al in Amerika.
De lancering bestond uit een kort welkomswoord en introductie van Bas Wijnen (Yahoo! NL) waarna Hobson Powell (Yahoo! USA) het overnam om meer te vertellen over de Account Upgrade Planning.
Powell vertelde onder andere over de “nieuwe” campagnestructuur en de verschillende upgrade-fasen die de huidige campagnes gaan doormaken. Dit betekent vooral dat de campagnes goed gestructureerd moeten worden om zo effectief mogelijk te migreren. Nu een slechte structuur betekent straks een chaotisch Yahoo-account. Gelukkig mogen we de Yahoo-medewerkers zo vaak lastig vallen als we willen, zodat zij advies kunnen geven over de ideale opzet.
Na een korte pauze gingen Richard Firminger (Yahoo! UK) en Aitor Garcia (Yahoo! Spanje) verder in op de vele features én, het paradepaardje van Yahoo!, het nieuwe ranking model. De besproken features zijn: – Geo Targeting – Enhanced Forecasting en Spend Caps – Fast Ad Activation – Ad Testing – Campaign Scheduling – Content Match
Over het algemeen ziet Panama er veel belovend uit. Vele features zijn natuurlijk ook bij Google terug te vinden, maar enkele nieuwe onderdelen zijn écht interessant. Het is dus afwachten tot het einde van Q2, want dan wordt (waarschijnlijk) de Nederlandse migratie gestart.
Verder lezen over Google
Artificial Intelligence03.10.2024
Knoop straks in het Nederlands een gesprek aan met Gemini Live
Mobile01.10.2024
Epic klaagt Google en Samsung aan om alternatieve appwinkels
Search25.09.2024
Google introduceert een speelse doodle met popcorn
Gadgets23.09.2024
5 dingen die je moet weten over Google TV Streamer
Marketing18.09.2024
Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes
Artificial Intelligence12.09.2024
Podcast maken? AI doet het vanaf je notities
Zeg maar niksTechnology11.09.2024
De EU wordt rijk deze week: miljardenboetes voor Google en Apple
Mobile14.08.2024
5 dingen die Google vernieuwt met de Pixel 9-line-up
Verder lezen over Yahoo
Cybercrime14.12.2023
Gegevens op straat? Dit zijn de grootste datalekken ooit
Search06.04.2021
Yahoo trekt de stekker uit Yahoo Answers
Service sluit deuren op Star Wars DaySearch29.10.2020
Hoeveel bomen heeft Ecosia geplant?
Eco-vriendelijke zoekmachineTech in Asia20.11.2019
Yahoo! Japan en Line gaan fuseren
Online18.10.2019
Krijg jij nog 358 dollar van Yahoo?
Social Media14.08.2019
Tumblr wordt verkocht aan WordPress-eigenaar Automattic Inc.
Nieuws10.01.2017
Yahoo! wordt Altaba na overname door Verizon
CEO Marissa Mayer treedt afCybercrime23.09.2016