Online16.06.2010

Nielsen: ‘22% van onze online tijd gaat naar social media’


Van de 4,5 minuten dat wij online zitten besteden wij 1 minuut aan sociale media. Onderzoeksbureau Nielsen vertaalt dit als: ‘22% van onze online tijd gaat naar social media’.

Social media is here to stay. De grootste merken zijn social gerelateerd -zoals Googe, Facebook, YouTube and Wikipedia- en de online besteding gaat steeds vaker naar online sociale toepassingen. Uit het onderzoek blijkt dat wij april 2010 66% meer tijd besteden aan social media dan een jaar geleden. De meeste tijd per persoon wordt besteed door Australische internetters, Amerikanen, Italianen en Engelsen. Zie de tabel hierna.

Reach and Usage by Country / Apr 2010 (Home & Work)

Social Networking / Blog Sites

Country

% Reach of Active Users

Time per Person (hh:mm:ss)

Brazil

86%

5:03:37

Italy

78%

6:28:41

Spain

77%

5:11:44

Japan

75%

2:50:50

United States

74%

6:35:02

United Kingdom

74%

5:52:38

France

73%

4:10:27

Australia

72%

7:19:13

Germany

63%

4:13:05

Switzerland

59%

3:43:58

Source: The Nielsen Company

Reach and Usage by Country / Apr 2010 (Home & Work)

Social Networking / Blog Sites

Country

% Reach of Active Users

Time per Person (hh:mm:ss)

Brazil

86%

5:03:37

Italy

78%

6:28:41

Spain

77%

5:11:44

Japan

75%

2:50:50

United States

74%

6:35:02

United Kingdom

74%

5:52:38

France

73%

4:10:27

Australia

72%

7:19:13

Germany

63%

4:13:05

Switzerland

59%

3:43:58

Source: The Nielsen Company

Reach and Usage by Country / Apr 2010 (Home & Work)

Social Networking / Blog Sites

Country

% Reach of Active Users

Time per Person (hh:mm:ss)

Brazil

86%

5:03:37

Italy

78%

6:28:41

Spain

77%

5:11:44

Japan

75%

2:50:50

United States

74%

6:35:02

United Kingdom

74%

5:52:38

France

73%

4:10:27

Australia

72%

7:19:13

Germany

63%

4:13:05

Switzerland

59%

3:43:58

Source: The Nielsen Company

Reach and Usage by Country / Apr 2010 (Home & Work)

Social Networking / Blog Sites

Country

% Reach of Active Users

Time per Person (hh:mm:ss)

Brazil

86%

5:03:37

Italy

78%

6:28:41

Spain

77%

5:11:44

Japan

75%

2:50:50

United States

74%

6:35:02

United Kingdom

74%

5:52:38

France

73%

4:10:27

Australia

72%

7:19:13

Germany

63%

4:13:05

Switzerland

59%

3:43:58

Source: The Nielsen Company

Patrick Petersen

Vreemde eend Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, spreker en docent (aan onder andere Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in zijn inspirerende optredens. Senior online strateeg, crossmediaal marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker, docent en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht.