Oxxio gaat terug naar de basis en stopt met aanbieden internet, tv en bellen

Oxxio gaat terug naar de basis en stopt met aanbieden internet, tv en bellen

Klanten worden per 1 juni overgedragen aan KPN

Vorig artikel Volgend artikel

Bij energieleverancier Oxxio kon je ook terecht voor het afsluiten van een abonnement voor internet, tv en bellen. De provider werkte daarvoor samen met KPN. Kon? Ja, kon. Oxxio heeft namelijk besloten om per direct te stoppen met het aanbieden van abonnementen voor internet, tv en bellen. De energieleverancier geeft aan dat ze de focus weer helemaal op hun core-business leggen: het leveren van energie.

Overname abonnementen door KPN

Klanten die een abonnement voor internet, tv en bellen van Oxxio hebben, worden per 1 juni overgedragen aan partner KPN. Dat was sowieso al de leverancier waar Oxxio voor het aanbieden van internet, tv en bellen samenwerkte.

De overdracht wordt echter niet in één actie uitgevoerd. In eerste instantie, op 1 juni, gaan alleen de (privacy) voorwaarden van KPN gelden. Oxxio blijft ook na die datum de technische leverancier, inclusief helpdesk en klantenservice. Pas na de zomer worden de abonnementen ook technisch door KPN overgenomen. De twee stappen van de overname worden volledig geautomatiseerd uitgevoerd. Oxxio klanten hoeven daarvoor zelf dus niets te regelen.

De voorwaarden en tarieven van de lopende abonnementen veranderen niet. Dat geldt ook voor de bestaande combi-kortingen. Die worden voor de energiecontracten straks door de leverancier omgezet in een vaste korting. Oxxio benadrukt dat de overname van alle internet, tv en bellen abonnementen door KPN geen geldige reden is om een lopend abonnement kosteloos op te zeggen.

Oxxio-Energie
Oxxio gaat terug naar de basis en wordt weer een pure energieleverancier (Foto: Oxxio)

Terug naar de basis

De reden voor het afstoten van de dienstverlening voor internet, tv en bellen heeft volgens Oxxio te maken met organisatorische veranderingen en een andere klantbenadering die nodig is voor het bedienen van die markt.

De komende periode wil de energieleverancier zich gaan toeleggen op de verdere ontwikkeling van haar (online) dienstverlening voor energieklanten. Op de site van Oxxio is een pagina ingericht waarop de provider antwoord geeft op een aantal veel gestelde vragen.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies