​Hogeschool Rotterdam helpt winkeliers binnenstad met innovatie

​Hogeschool Rotterdam helpt winkeliers binnenstad met innovatie

Vorig artikel Volgend artikel

Onderzoekers, docenten en studenten van de Hogeschool Rotterdam gaan winkeliers in de Rotterdamse binnenstad helpen met hun broodnodige innovatie. Dit is mogelijk door een verkregen subsidie van drie ton.

Retailinnovatie

Met het project ‘Retailinnovatie in Rotterdam’ wil men het innovatievermogen, concurrentiekracht en toekomstbestendigheid van deze midden- en kleinbedrijven gaan versterken. Behalve kleine ondernemers participeren de gemeente Rotterdam, brancheorganisaties, vastgoedbedrijven en enkele grootwinkelbedrijven.

Deze co-creatie van jonge, aanstormende creatieve professionals en ervaringsdeskundige retailers wordt gezien als veelbelovend. Het is een combinatie van intuïtieve kennis van tijdgeest en trends met beproefde kennis van de praktijk.

Rotterdam

Rotterdam staat al bekend als een innovatieve winkelstad. Maar actuele ontwikkelingen zorgen voor nieuwe uitdagingen. Digitale consumenten hebben tal van nieuwe opties om aankopen te doen en zich online te informeren over aanbod en prijs.

Het project onderzoekt hoe actuele trends de Rotterdamse retail beïnvloeden en welke retailformats er gestalte kunnen krijgen. Hoe kunnen fysieke winkels in het online tijdperk met hun klanten communiceren en hoe worden winkelbezoekers tot kopen verleid?

Samenwerken

Het project is een samenwerkingsverband van Kenniscentrum Creating 010, de onderwijsinstituten Willem de Kooning Academie en Instituut voor Communicatie, Media en Informatietechnologie en de opleiding Small Business en Retail Management van Hogeschool Rotterdam. Samen met Rotterdamse retailers, ontwerpbureaus, vastgoedbedrijven en de gemeente maken ze werk van innovatie.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies