H&M gaat in Nederland online bestellingen ook op de fiets bezorgen

H&M gaat in Nederland online bestellingen ook op de fiets bezorgen

Vorig artikel Volgend artikel

Bedrijven bedenken steeds creatieve en duurzame oplossingen voor pakketbezorging, zoals de robots van Amazon en Albert Heijn. Coolblue introduceerde een aantal jaar geleden al bezorging op de fiets in een aantal grote steden en nu gaat ook H&M dat doen.

Vanaf nu worden er door H&M fietskoeriers ingezet om online bestellingen te bezorgen, zodat pakketbezorging op een meer duurzame manier uitgevoerd kan worden. We hebben in Nederland de primeur en zijn het eerste land waar H&M deze leveringsoptie aan klanten aanbiedt.

Samenwerking met Fietskoeriers.nl

Om de bezorging per fiets mogelijk te maken werkt H&M samen met het platform van Fietskoeriers.nl. Zij bezorgen inmiddels in meer dan 30 Nederlandse steden en komen voor H&M bij je langs tussen 18.00u en 22.00u. Voor dat tijdstip is bewust gekozen, omdat de meeste klanten dan thuis zijn om hun bestelling aan te nemen. Op deze manier wordt 98% van de pakketten die door fietskoeriers worden bezorgd ook direct afgeleverd.

We zijn blij dat we onze klanten nu de mogelijkheid bieden om voor een ‘green delivery’ te kiezen. Duurzaamheid is een essentieel onderdeel binnen H&M en het bezorgen per fietskoerier past daar naadloos in. En waar zouden we deze service nu beter kunnen lanceren dan in ‘fietsland’ Nederland?
- Susan Krau, country manager H&M Nederland

Levering al de volgende dag

De nieuwe service van bezorging per fietskoerier is mogelijk voor klanten die kiezen voor levering op de de volgende dag. Er is geen verschil in bezorgkosten in vergelijking met een reguliere levering. De pakketten van H&M worden bij het distributiecentrum opgehaald door Fietskoeriers.nl met auto's die rijden op 100% groengas. Op deze manier kan de bestelling met een minimale CO2-uitstoot bij de klant worden bezorgd, zo lezen we in het persbericht van H&M.

Transport steeds belangrijker aandachtspunt

Nu de markt voor online bestellingen nog steeds groeiende is, wordt transport een steeds belangrijker aandachtspunt, vindt ook H&M. Gisteren konden we nog lezen dat pakketbezorgers veel overlast veroorzaken in het verkeer. En dan hebben we het nog niet over de CO2-uitstoot die al die ritjes tot gevolg hebben. De H&M Group wil ervoor zorgen dat logistiek zo energiezuinig mogelijk wordt uitgevoerd en dit maakt dan ook een belangrijk onderdeel uit van het doel van de Zweedse modeketen om in 2040 klimaatpositief te zijn.

Irene Boskma

Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om uitgebreid te koken en bakken, hard te lopen en op reis te gaan. Of dat nu korte...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies