Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om hard te lopen en de wereld rond te reizen. Of dat nu korte of lange trips zijn, een verre reis of een bestemming in eigen land. Ze leest dan ook veel reisverhalen om inspiratie op te doen en schrijft graag haar eigen belevenissen op. Omdat ze vindt dat elke plek iets bijzonders heeft, reist ze voor Travelvalley overal naartoe. Ook in haar vrije tijd ontdekt ze graag de wereld en af en toe gaat ze een tijdje weg om als digital nomad vanaf de andere kant van de wereld te werken.
Bedrijven bedenken steeds creatieve en duurzame oplossingen voor pakketbezorging, zoals de robots van Amazon en Albert Heijn. Coolblue introduceerde een aantal jaar geleden al bezorging op de fiets in een aantal grote steden en nu gaat ook H&M dat doen.
Vanaf nu worden er door H&M fietskoeriers ingezet om online bestellingen te bezorgen, zodat pakketbezorging op een meer duurzame manier uitgevoerd kan worden. We hebben in Nederland de primeur en zijn het eerste land waar H&M deze leveringsoptie aan klanten aanbiedt.
Samenwerking met Fietskoeriers.nl
Om de bezorging per fiets mogelijk te maken werkt H&M samen met het platform van Fietskoeriers.nl. Zij bezorgen inmiddels in meer dan 30 Nederlandse steden en komen voor H&M bij je langs tussen 18.00u en 22.00u. Voor dat tijdstip is bewust gekozen, omdat de meeste klanten dan thuis zijn om hun bestelling aan te nemen. Op deze manier wordt 98% van de pakketten die door fietskoeriers worden bezorgd ook direct afgeleverd.
Levering al de volgende dag
De nieuwe service van bezorging per fietskoerier is mogelijk voor klanten die kiezen voor levering op de de volgende dag. Er is geen verschil in bezorgkosten in vergelijking met een reguliere levering. De pakketten van H&M worden bij het distributiecentrum opgehaald door Fietskoeriers.nl met auto’s die rijden op 100% groengas. Op deze manier kan de bestelling met een minimale CO2-uitstoot bij de klant worden bezorgd, zo lezen we in het persbericht van H&M.
Transport steeds belangrijker aandachtspunt
Nu de markt voor online bestellingen nog steeds groeiende is, wordt transport een steeds belangrijker aandachtspunt, vindt ook H&M. Gisteren konden we nog lezen dat pakketbezorgers veel overlast veroorzaken in het verkeer. En dan hebben we het nog niet over de CO2-uitstoot die al die ritjes tot gevolg hebben. De H&M Group wil ervoor zorgen dat logistiek zo energiezuinig mogelijk wordt uitgevoerd en dit maakt dan ook een belangrijk onderdeel uit van het doel van de Zweedse modeketen om in 2040 klimaatpositief te zijn.
Verder lezen over Online Shop
Online09.04.2024
Direct betalen via iDEAL hoeft niet meer: nu kan het in drieën
Online27.03.2024
5 tips zodat je bij online shoppen niks retour hoeft te sturen
Online14.03.2024
Amazon laat AI nu de productpagina’s maken voor verkopers
Online11.03.2024
Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden
Nieuws04.03.2024
Hoe je vele honderden euro’s per jaar kunt besparen op boodschappen
DC Business22.02.2024
Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar
Online25.01.2024
Klarna komt met abonnement op…. betalen?
Online18.12.2023
CO2-uitstoot per verzonden pakket is flink afgenomen
Verder lezen over Retail
DC Business22.02.2024
Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar
Lifestyle18.02.2024
Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?
Marketing01.02.2024
Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers
Online19.01.2024
Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers
Marketing14.12.2023
ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam
aan Kalverstraat/RokinDC Business13.12.2023
Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar
Marketing30.11.2023
Een ‘blended’ winkelervaring voor de feestdagen: virtueel en fysiek shoppen
Online17.08.2023