Nieuws21.11.2018

Doe mee met tikkertje: grootste Tikkie ooit voor Serious Request


Zoals bekend heeft 3FM Serious Request dit jaar het roer omgegooid. Een logische keuze want met de tegenvallende luistercijfers en opbrengsten staat ook het succes van het 14e jaar van Serious Request 2019 ter discussie. Het moet dus anders. Het Glazen Huis wordt ingeruild voor een nieuw concept namelijk de Lifeline. Met 3FM Serious Request: De Lifeline zet NPO 3FM zich samen met het Rode Kruis in voor het redden van levens. Er zijn drie verschillende thema’s te weten; bescherming tegen natuurgeweld, reanimatie in Nederland en Noodhulp bij oorlog en conflicten.

Het nieuwe concept van Serious Request

De week voor kerst trekken drie teams met radio dj’s vanaf verschillende locaties door het land om lokale acties op diverse manieren te ondersteunen. Wij als burger hoeven dus niet naar een centraal punt zoals het Glazen huis maar de dj’s en hun teams komen naar ons. Je kunt kiezen uit een aantal standaardacties maar uiteraard kun je met je hockey- of voetbalteam, familie of buurt ook zelf een actie opzetten. Uiteindelijk gaat het om zoveel geld op te halen voor bovenstaande goede doelen. De dj’s maken 24 uur per dag live radio vanuit heel het land en zijn via livestreams online en op televisie te volgen. En ja ze mogen gewoon eten en drinken. Uiteindelijk zullen de teams op kerstavond aankomen bij Tivoli Vredenburg in Utrecht, op een van de headquarters van de actie én op de plek waar 3FM Serious Request in 2004 ooit begon.

Nu het land wordt gestimuleerd om zelf acties te bedenken, is de hoop dat meer helden zoals nagellakheld Tijn uit de Serious Request editie 2016 zullen opstaan. Serious Request 2018 vindt plaats van 18 tot en met 24 december.

Grootste Tikkie ooit

DJ Sander Hoogendoorn is al begonnen en heeft de grootste Tikkie ooit verstuurd. In zijn ochtendshow startte hij een betaalverzoek voor Serious Request. Hij riep al zijn luisteraars op om een zogenoemde ‘Tikkie’ van 2 euro over te maken en door te sturen naar anderen. Hij hoopt op een sneeuwbaleffect. De betaalapp Tikkie is in een sneltreinvaart uitgegroeid tot een echt begrip. Als je ‘een Tikkie’ stuurt weet vrijwel elke Nederlander wat je bedoelt. Dus Sander heeft denk ik wel een hitje te pakken. De actie loopt tot de start van Serious Request 2018 en is zowel via Twitter als via Facebook te raadplegen en te delen.

Meedoen? Ga naar 3fm.nl/tikkertje en op die manier kom je automatisch uit op de pagina van Tikkie waar je 2 euro kunt doneren aan Sander en zijn team. En als je betaald hebt krijg je van Sander een gepersonaliseerd GIF’je. Wel zo leuk dus even meedoen als je twee euro kunt missen!

Onno Rompa

Onno is blogger op DutchCowboys, Travelvalley en StyleCowboys. Onno schrijft over technologische innovaties en trends en ontwikkelingen op het gebied van (online) marketing.