Nieuws18.01.2017

De DC Daily van 18 januari 2017


In de DC Daily vind je nieuwe, leuke, opvallende, interessante en niet te missen weetjes van de dag! Plus alle dingen die wij gewoon kwijt willen. Dit zijn ze van vandaag, woensdag 18 januari 2017.

UberEATS gaat op meer plaatsen in Amsterdam bezorgen

UberEATS breidt na een vliegende start in september verder uit in Amsterdam. Inwoners ten westen van de A10, de Spaarndammerbuurt en Watergraafsmeer kunnen nu ook eten via de app bestellen.

uber-eats-amsterdam
uber-eats-amsterdam

Vanaf 3 februari bij Netflix: Santa Clarita Diet

Het leven van de makelaars Joel en Sheila Hammond in Santa Clarita, een buitenwijk van Los Angeles, is redelijk saai. Totdat Sheila een ingrijpende verandering ondergaat waarmee ze beiden een weg van dood en verdoemenis inslaan… maar op een goede manier.

Happy Socks overgenomen voor ruim 80 miljoen dollar

Opgericht ergens eind 2008. Het Zweedse Happy Socks is sindsdien gegroeid naar een bedrijf met meer dan 10.000 verkooppunten verspreid over 90 landen.

Deze groei is Palamon Capital Partners opgevallen, dat besloten heeft een meerderheidsbelang te nemen in het bedrijf voor in totaal zo’n $85.7 miljoen Amerikaanse dollar. En dat met de verkoop van sokken!

Inkless wint Startup Award 2017

Startup Inkless heeft de NU.nl Startup Award van 2017 gewonnen. Het kreeg de meeste stemmen van de vakjury. Hoofdredacteur van NU.nl Gert-Jaap Hoekman reikte de award dinsdag voor de tweede keer uit tijdens Big Improvement Day (BID).

Inkless is een bedrijf dat een inktvrije printtechnologie op de markt wil brengen. Het gaat om een veelbelovende technologie. In plaats van met inkt te werken, brandt Inkless de tekst in papier. Cartridges zijn zo niet meer nodig en het printen van zwart-wit-tekst zou voordeliger en milieuvriendelijker worden.

2016 was een goed jaar voor streaming muziek diensten

Uit een recent rapport van Midia, waren er eind vorig jaar in totaal 100.4 miljoen mensen die betalen voor een streaming muziek abonnement. Dit is een toename van 48% ten opzichte van een jaar eerder (68 miljoen).

Leuk feitje. Op dit moment zijn er meer mensen geabonneerd op een streaming muziek dienst dan op Netflix, dat met 87.8 (nog een voorspelling) betalende abonnees een stijging zag van 24% t.o.v 2015.

netflix-vs-music
netflix-vs-music