De DC Daily van 1 juni 2017

De DC Daily van 1 juni 2017

Vorig artikel Volgend artikel

In de DC Daily vind je nieuwe, leuke, opvallende, interessante en niet te missen weetjes van de dag! Plus alle dingen die wij gewoon kwijt willen. Dit zijn ze van vandaag, donderdag 1 juni 2017.

Btw-tarief e-books omlaag

Het Europees Parlement stemt in met een verlaging van het btw-tarief op elektronische boeken, tijdschriften en kranten.

Op dit moment geldt voor een gedrukte bestseller bij de AKO een btw-tarief van 6%, terwijl voor de digitale variant 21% wordt gerekend. Dat is totaal onlogisch en staat haaks op de EU-doelstelling om innovatie en duurzaamheid te bevorderen. Mooi dat deze ongelijkheid nu eindelijk van tafel is, het was in dit online tijdperk niet meer uit te leggen,” aldus Sophie In ’t Veld, Europarlementariër D66.

ebook

De Digitsole Smartshoe strikt zichzelf en meet je loopgedrag

Niet alleen kan deze Smartshoe zichzelf dichtmaken via een mini-hydraulisch systeem, de schoenen zelf houden bij hoe veel je loopt, welk gedeelte daarvan trappen zijn en zelfs hoe je loopt.

smartshoe-digitsole-kickstarter

300 Senior Marketing Professionals in Nederland

In mei is de 300ste marketeer door Nima gecertificeerd als Senior Marketing Professional. De persoonlijke marketingtitel geeft geregistreerde en toegelaten marketeers het recht om de internationaal erkende titel SMP achter zijn of haar naam te zetten.

Nima mag deze titel als beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales als enige instantie in Nederland toekennen en staat daarbij onder supervisie van de koepel van Europese marketingassociaties.

marketing

4 op 5 Nederlandse ondernemers bezit domeinnaam van eerste keus

In Nederland zijn er voor (potentiële) ondernemers nog voldoende domeinnamen beschikbaar. Zo blijkt uit een onderzoek van SIDN.

Ruim 80% van de Nederlandse ondernemers heeft namelijk zonder problemen de domeinnaam van zijn eerste voorkeur geregistreerd. Slechts 9% heeft te maken gehad met domeinkaping: het moeten betalen van een hoge prijs om een domeinnaam te bemachtigen.

domain
[Afbeelding © Egor - Fotolia]

SBS lanceert nieuwe vorm van interactieve tv-reclame

Vanavond start de campagne van zoutjesmerk Chio Heartbreakers met ondersteuning van HbbTV bij de SBS-zenders. Binnen Nederland zet SBS Broadcasting daarmee als eerste de stap wat betreft de implementatie van addressable tv. Ze werken hiervoor samen met Chio, 24i, Isobar en Carat.

Dit wordt gedaan voor de introductie van de nieuwe Chio Heartbreakers met paprikasmaak. Bij 400.000 Nederlanders die in staat zijn om het HbbTV-signaal te ontvangen, verschijnen layers in beeld tijdens 'Zullen we een spelletje doen?' Op die manier worden online activaties aangeboden binnen het lineaire kanaal. De interactieve boodschap van Chio wordt vertoond bij de chipsmomenten in het SBS6-programma, vanavond vanaf 20.30 uur te zien.

chio-sbs
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies