Hoe Facebook, LinkedIn en Twitter helpen bij het vinden van een baan

Vorig artikel Volgend artikel
Hoe Facebook, LinkedIn en Twitter helpen bij het vinden van een baan

Social media lijkt meer en meer te worden gebruikt voor het vinden van een baan. Dat geldt niet alleen voor werkzoekenden maar ook voor het vinden van de juiste kandidaten. Het is haast ondenkbaar dat recruiters je LinkedIn profiel niet bekijken en even gluren naar je Facebook en/of Twitter account.

Volgens Amerikaans onderzoek waaraan ruim 2.000 mensen hebben meegedaan heeft 1 op de 6 werkzoekenden een baan gevonden via social media. Ruim de helft van alle werkzoekenden heeft de sites het afgelopen half jaar geraadpleegd voor het vinden van een baan. 

Opmerkelijk is dat Facebook met 44% het meest werd geraadpleegd en niet LinkedIn met 26% en Twitter met 23%. Onderstaande Infographic gemaakt door Jobvite biedt je nog wat meer achtergronden. Helaas heeft men niet de andere effecten van social media onderzocht voor de banenmarkt. Komen klassieke banensites hiermee bijv. onder druk te staan, wat betekent het voor de media of komt social media er juist extra bij als een volledig nieuw kanaal?

jobvite
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies