bunq introduceert duurzaam beleggen

bunq introduceert duurzaam beleggen

beleggen in een reeks sociaal en ecologisch verantwoorde bedrijven

Vorig artikel Volgend artikel

bunq is een van Europa's eerste neobanken die haar gebruikers een eenvoudige en duurzame manier biedt om hun geld te beleggen. De Nederlandse fintech, onlangs gewaardeerd op € 1,6 miljard, heeft 'Easy Investments' gelanceerd als onderdeel van de nieuwste upgrade van zijn app: bunq Update 19.

Easy investments

Dankzij de nieuwe functie en een partnership met birdee kunnen bunq-gebruikers beleggen in milieuvriendelijke bedrijven en bedrijven die werken aan duurzame ontwikkeling. Gebruikers kunnen kiezen uit drie gediversifieerde portefeuilles om de beste aansluiting te vinden bij hun beleggingsdoelen. Zo beleggen ze moeiteloos en besparen zich het gedoe van individueel aandelenbeheer.

Het niveau van consumenten beleggingen in Europa is sinds 2020 naar schatting verdubbeld. Nu Europese consumenten onder druk staan door lage rentes en recordhoge inflatie, verwacht bunq dat 'Easy Investments' haar gebruikers een gemakkelijke en toegankelijke manier biedt om een gezond rendement op het spaargeld te krijgen.

De introductie van ‘Easy Investments’ is een bijzondere ontwikkeling voor bunq. Gebruikers kunnen nu moeiteloos hun vermogen laten groeien terwijl ze bijdragen aan een groenere wereld.
- bunq oprichter en CEO Ali Niknam

bunq Update 19

Overige functies die in Update 19 zijn aangekondigd, zijn onder meer de toevoeging van nog eens 10 vreemde valuta's aan de bunq-app – allemaal rechtstreeks gekozen op basis van feedback van klanten – waardoor gebruikers nu rechtstreeks vanaf hun telefoon 15 verschillende valuta's kunnen ontvangen, beheren, converteren en uitgeven.

Een bijgewerkte 'Vrienden'-functie stelt gebruikers in staat om ervaringen beter te delen en samen nieuwe plekken te ontdekken, terwijl ze met de toevoeging van bunq DigiCards de gegevens van hun fysieke kaart beter kunnen beschermen dankzij een digitale pas voor online betalingen.

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Behalve...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies