Mobile15.04.2014

In 2014 verwachten we €730 miljoen via mobiel te besteden


in-2014-verwachten-we-730-miljoen-via-mo.jpg
in-2014-verwachten-we-730-miljoen-via-mo.jpg

Nederlanders besteden 12 cent van iedere euro die ze online uitgeven via de smartphone of tablet. Zo blijkt uit een onderzoek gehouden in opdracht van ActiePagina.nl, onderdeel van RetailMeNot. Het onderzoek, dat is uitgevoerd door het Centre of Retail Research in 8 Europese landen en de Verenigde Staten, laat zien dat de omzet van m-commerce in ons land dit jaar met bijna 70% zal toenemen.

In Nederland heeft bijna de helft (45%) van de bevolking een smartphone. Het afgelopen jaar hebben Nederlanders 8,1% van hun online bestedingen via de smartphone of tablet gedaan. Het onderzoek laat zien dat het percentage mobiel bij online bestedingen in 2014 zal toenemen tot 69,8% en daarmee verantwoordelijk is voor een omzet 730 miljoen euro in vergelijking met 430 miljoen in 2013. De smartphone is verantwoordelijk voor 450 miljoen, de tablet voor de overige 280 miljoen euro.

In Europa heeft bijna 1 op de 5 smartphone gebruikers (19,6%) de afgelopen 3 maanden een online shop via de smartphone bezocht. De meest fanatieke mobiele shoppers zijn de Britten. In het Verenigd Koninkrijk wordt 17,6% van de online omzet, door het winkelend publiek gespendeerd via de mobiel, gevolgd door Duitsland (16,8%) en Zweden (16,5%). Nederland staat met 12,2% op de vijfde plaats. In Spanje (9,4%) en Polen (8,0%) gaan ze het minst gebruik maken van hun mobiel om te shoppen in 2014. Opvallend is dat in Spanje, ondanks het lage percentage mobiele shoppers, de verwachte omzet via mobiel wel hoog is, namelijk 760 miljoen euro.

Van de landen opgenomen in dit onderzoek is de VS nog steeds de grootste m-commerce markt. Het onderzoek laat zien dat de Amerikaanse mobiele shoppers verantwoordelijk zijn voor 13,8% van de 195,6 miljard euro die in 2013 online zijn besteed. Dit bedrag neemt in 2014 toe met 65,1% tot 44,6 miljard euro besteed via mobiel. 

Maurice Buijs, oprichter van ActiePagina.nl: “De opkomende m-commerce markt in Europa en de VS is te vergelijken met die van e-commerce ongeveer 10 jaar geleden. Doordat smartphones en tablets steeds verfijnder worden, gaan consumenten deze mobiele apparaten steeds meer gebruiken om te winkelen. De trend die we zien is dat, zowel offline als online, consumenten met behulp van smartphones producten vergelijken, zoeken naar kortingscodes en gelijk hun aankopen doen. Ons onderzoek laat zien dat smartphones en tablets verantwoordelijk zijn voor 12,2% van alle online transacties in Nederland in 2014 en zorgen voor een omzet van 730 miljoen euro.

retailmenot-mobile-infographic.jpg
retailmenot-mobile-infographic.jpg

Verder lezen over Infographic

De voordelen van visuele content in e-learning

Visuele content is cruciaal in e-learning om de betrokkenheid van de leerlingen te verhogen. Afbeeldingen, video's, infographics en animaties trekken de aandacht en kunnen helpen om complexe informatie op een begrijpelijke en aantrekkelijke manier over te brengen.

DC Business13.06.2024

De voordelen van visuele content in e-learning

​Virtual twins: nieuwe troef voor klinische studies?

Tijdens de zoektocht naar geschikte COVID-19-vaccins werden klinische studies onder allesbehalve ideale omstandigheden uitgevoerd. Virtual twin-technologie bleek een waardevol hulpmiddel, met een grote potentie voor de t...

DC Business07.10.2021

​Virtual twins: nieuwe troef voor klinische studies?

10 banen die 10 jaar geleden nog niet bestonden [Infographic]

Fiverr werd in 2010 opgericht in Tel Aviv, Israël. Het bedrijf biedt een platform voor freelancers om diensten aan klanten wereldwijd aan te bieden. Dit jaar bestaan ze dus 10 jaar. En dus hebben ze een lijstje gemaakt...

Vacatures26.02.2020

10 banen die 10 jaar geleden nog niet bestonden [Infographic]

Social Media Cheat Sheet voor 2020

2020 komt steeds dichterbij. Dat betekent dat het weer tijd is voor een nieuw social media cheat sheet. Social media platforms blijven eigenlijk constant de bestandsformaten en afmetingen van afbeeldingen veranderen. Daa...

Social Media10.12.2019

Social Media Cheat Sheet voor 2020

[Infographic] Segmentatie versus Personalisatie

De termen segmentatie en personalisatie worden vaak in één adem genoemd. Toch zijn ze niet hetzelfde. De termen staan voor twee verschillende en bijzonder effectieve manieren in je marketingaanpak. Maar wat is precies...

E-mail25.02.2019

[Infographic] Segmentatie versus Personalisatie

advertorial
Wat ligt er voor jou onder de kerstboom?

Nederlanders kopen tijdens deze periode voor de feestdagen weer massaal hun kerstcadeaus online. Het is een cijfer dat ieder jaar weer blijft toenemen. En de verwachting is dat dit de komende jaren door blijft zetten. Zo...

Online23.12.2018

Wat ligt er voor jou onder de kerstboom?

Nederland gaat voor keuzevrijheid
Het Social Media Cheat Sheet voor 2019

Met een nieuw jaar voor de deur, is het ook weer tijd voor een nieuw social media cheat sheet. De verschillende social media platformen blijven de afmetingen en bestandsformaten van afbeeldingen veranderen. Tijd dus voor...

Social Media11.12.2018

Het Social Media Cheat Sheet voor 2019

Generatie Z droomt van geld verdienen … maar werk gaat niet boven alles

Inmiddels is alles al wel zo’n beetje gezegd over de millennial. En dus is het nu tijd voor Generatie Z om in de schijnwerpers te stappen. (Generatie Z is de groep jongeren die na 1992 zijn geboren.) Wat zijn de dromen...

Online13.04.2018

Generatie Z droomt van geld verdienen … maar werk gaat niet boven alles

Infographic

Verder lezen over M-commerce

Retail en internet: wat staat ons nog te wachten?

Direct na het bericht vorige maand dat we uit de recessie gekomen waren, kwam het CBS met haar cijfers over het derde kwartaal. Het gaat nog steeds slecht in detailhandel, met een omzet die 2% lager dan in dezelfde perio...

Mobile27.11.2013

Retail en internet: wat staat ons nog te wachten?

2,3 miljoen Nederlanders doen online aankoop via smartphone en/of tablet

De totale m-commerce omzet in de eerste helft van 2013 bedraagt €550 miljoen. Een stijging van +67% ten opzichte van de tweede helft van 2012. De omzet via smartphone en tablet bedraagt inmiddels 11% van de totale e-co...

Online28.10.2013

2,3 miljoen Nederlanders doen online aankoop via smartphone en/of tablet

Registreren voor Mobile Pioneers nu mogelijk

Op woensdag 6 november organiseert Shareforce voor de 4e keer het Mobile Pioneers event. De kennis sessie wordt dit keer gehouden in de Vertrekhal te Rotterdam. Mobile Pioneers is een evenement voor beslissers en marke...

Mobile02.10.2013

Registreren voor Mobile Pioneers nu mogelijk

Nederlandse m-commerce markt is in 2017 gestegen tot 1,1 miljard euro

Webwinkeliers kunnen hun omzet met 15% verhogen door producten of diensten ook via mobiel aan te bieden. Zo blijkt uit onderzoek dat Forrester Consulting in opdracht van PayPal heeft uitgevoerd naar de economische impact...

Mobile15.06.2013

Nederlandse m-commerce markt is in 2017 gestegen tot 1,1 miljard euro

Aantal mobiele kopers groeit met 73% naar 1,7 miljoen

Steeds meer Nederlanders ontdekken het gemak van online kopen met een smartphone of tablet. In Q2 van 2012 hebben 1,7 miljoen consumenten via internet een aankoop gedaan met een mobiel apparaat. Dat is een groei van het...

Mobile15.05.2013

Aantal mobiele kopers groeit met 73% naar 1,7 miljoen

Nederland koploper op gebied van m-commerce

Mobile shopping, ofwel m-commerce, verovert Nederland, zo is te concluderen uit de Zanox Mobile Performance Barometer. Daaruit blijkt dat het m-commerce aandeel van de geboekte omzet uit online sales in Nederland het laa...

Mobile12.02.2013

Nederland koploper op gebied van m-commerce

Mobiele inspirators: Maurice Jongerius [interview]

Online mobiel shoppen en API in 1 zin? Dan is er een grote kans dat de naam van Maurice Jongerius direct volgt. Hij is verantwoordelijk van het mobiele kanaal en de API ontwikkelingen binnen bol.com en daarmee een inspir...

Mobile10.12.2012

Mobiele inspirators: Maurice Jongerius [interview]

comScore: “2012 wordt het jaar van de mobiele retail“

Uit een nieuw onderzoek van marktonderzoeksbureau comScore in samenwerking met Telefonica Germany blijkt dat het aantal mobiele shoppers in één jaar tijd met 85% steeg in de EU 5-landen (Verenigd Koninkrijk, Duitsla...

Mobile11.02.2012

comScore: “2012 wordt het jaar van de mobiele retail“

Verder lezen over Onderzoek

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Online marketingcampagnes zorgen voor aanzienlijk meer nieuwe klanten, zonder dat de bestaande klanten worden geactiveerd. Uit onderzoek blijkt dat campagnes op bijvoorbeeld social media zorgen voor 170 procent nieuwe klanten.

Marketing01.10.2024

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Gecombineerde NIVEL- en CBS-gegevens COVID-19-pandemie zijn prima te verklaren!

Elke zichzelf respecterende data-wetenschapper weet dat je niet zonder meer verschillende datasets uit verschillende onderzoeken met elkaar kunt vergelijken. Op dergelijke verschillende datasets kunnen namelijk onvergelijkbare omstandigheden van toepassing zijn die onderlinge vergelijkingen een uiterst heikele zaak maken.

Nieuws17.09.2024

Gecombineerde NIVEL- en CBS-gegevens COVID-19-pandemie zijn prima te verklaren!

“Trap Er Niet Influencer” doet onderzoek naar effecten van social media

Denk je echt dat je in één dag rijk kan worden door wat domme trucjes van een of andere zelfverklaarde influencer? Ze beloven gouden bergen, maar hoe zit het nu echt? In deze nieuwe achtdelige televisieserie ‘Trap er Niet Influencer’ onderzoeken presentatoren Filemon Wesselink, Mark Baanders, Vera Verzijl en Sarah Bakker verschillende trends en invloeden van social media met een kritische en humoristische blik.

Social Media04.09.2024

“Trap Er Niet Influencer” doet onderzoek naar effecten van social media

De stollingsgesteenten cyclus op aarde

De meeste mensen kunnen zich wel voorstellen dat onze planeet van binnen naar buiten is opgebouwd overeenkomstig een aflopend dichtheidsprofiel. Met van binnen naar buiten een nikkelijzeren vaste binnenkern, een nikkelijzeren vloeibare buitenkern, een vaste ondermantel van silicaatarmere gesteenten, een vaste bovenmantel van silicaatrijkere gesteenten en 'last but not least' onze geliefde aardkorst.

Nieuws21.08.2024

De stollingsgesteenten cyclus op aarde

Heeft AI-chatbot ChatGPT onze levens echt veranderd?

Er wordt steeds vaker gesproken over een AI-bubbel, zeker nu de aandelen van techbedrijven enorme dips tonen. Barst die bubbel straks echt? Het is niet zo dat AI-chatbots ons niets hebben gebracht. Zo is er onderzoek gedaan naar of ChatGPT onze levens echt heeft veranderd en daar komt positief nieuws uit.

Artificial Intelligence14.08.2024

Heeft AI-chatbot ChatGPT onze levens echt veranderd?

Stratovulkanen, schildvulkanen en supervulkanen

Binnen dit en binnen een vervolgartikel ga ik nader in op de beschrijving van enkele typen van vulkanen. Daarbij beperk ik mij hoofdzakelijk tot de typische vulkanen die ontstaan als gevolg van de subductie van tektonische aardplaten of als gevolg van mantelpluimen (hotspots). Dit betreffen voornamelijk stratovulkanen, schildvulkanen en supervulkanen. 

Nieuws12.08.2024

Stratovulkanen, schildvulkanen en supervulkanen

Mijmeren over de ontstaansvoorwaarden van leven

De zoektocht naar leven elders in het universum wordt met enige regelmaat beschreven in populair wetenschappelijke artikelen. Concreet wetenschappelijk onderzoek hiernaar vindt hoofdzakelijk plaats op grond van ruimtemissies, ruimtetelescopen en op aarde gestationeerde grote telescopen.

Online05.08.2024

Mijmeren over de ontstaansvoorwaarden van leven

vanuit een gewijzigde metafysische uitgangspositie
Europese verkiezingen: Pointer komt met een factcheck-marathon

Deze week is in Brussel de eerste Factcheck-marathon van de Lage Landen van start gegaan. Pointer (KRO-NCRV) gaat samen met 6 redacties 10 dagen lang beweringen van politici controleren. Naast partner AD doen dit keer 5 Belgische partijen mee: VRT, RTBF, Factcheck Vlaanderen, Knack en deCheckers.

Nieuws27.05.2024

Europese verkiezingen: Pointer komt met een factcheck-marathon