Ook FrameBlast doet een gooi naar titel: 'Instagram voor video'

Vorig artikel Volgend artikel
Ook FrameBlast doet een gooi naar titel: 'Instagram voor video'

Begin dit jaar schreef Techcrunch al over Frameblast. In hun ogen een slimme iOS app die meedoet in de categorie 'Instagram voor video'.

FrameBlast is een video app die mensen helpt snel en gemakkelijk mooie video's van hun dagelijkse leven te maken. Gebruikers kunnen op een slimme manier video opnames maken, deze bewerken, muziek toevoegen, kleurcorrectie toe passen en het eindresultaat delen, direct of via sociale media, met vrienden.

Feedback over de huidige iOS-app wordt verwerkt en een volgende stap lijkt een Android app en webomgeving te worden. Pim Verbij, mede-oprichter van FrameBlast hierover: "Op dit moment zijn we hard bezig met de Android versie van FrameBlast en ook druk bezig ons webplatform zo uit te breiden dat FrameBlast.com een plaats kan worden waar mensen video met elkaar kunnen delen, nieuw audio en video materiaal kunnen vinden en samen nieuwe producties kunnen starten. Hiervoor willen wij onderdelen van ons cloud video productie systeem gebruiken dat we eerder hebben ontwikkeld en getest met onder andere de BBC. Verder zijn we in onderhandeling met een OEM om FrameBlast vast te installeren op hun devices. We hebben goede recenties gekregen op TechCrunch en een aantal andere blogs en over de hele wereld wordt ons product gebruikt."

Hij vervolgt: "Wat betreft onze concurrentie is dit natuurlijk de tijd waarin iedereen 'De Instagram voor video' wil zijn, en video apps komen als paddestoelen uit de grond. Wij zijn trots dat we door een aantal journalisten genomineerd zijn als kanshebbber op deze titel, hoewel het niet precies is wat we willen doen. Video is een ander medium dan foto, zo biedt het bijvoorbeeld veel meer mogelijkheden voor collaboratie en storytelling."

De afgelopen week is daar natuurlijk Vine bijgekomen, de video app van Twitter. En ook Facebook heeft het opnemen en delen van video toegevoegd aan hun iOS app. Hetgeen aangeeft dat alle grote jongens hier mee bezig zijn.

Verbij hierover: "Wij verwelkomen Vine en alle andere video innovators hartelijk en we denken dat het komende jaar een erg intressante periode voor (mobile) video gaat worden. Dit zal natuurlijk gelden voor de diverse video apps, maar misschien nog wel meer voor het soort content dat mensen gaan produceren. De grootse voldoening halen wij op dit moment door op Youtube en Vimeo te kijken wat voor intressante creaties mensen maken met ons product."

Na de iOS lancering is de applicatie inmiddels gedownload in meer dan 160 landen en is er veel positieve feedback binnengekomen. Maar wordt er ook al geld verdiend?

Verbij: "We hebben op dit moment een kantoor in San Francisco, Londen en ook in Nederland proberen we een team van developers te verzamelen. Zoals gezegd willen we op diverse platformen uitbreiden en hebben we voor bestaande platformen een groot aantal nieuwe functies op de roadmap staan. We hebben een samenwerking verband met ogilvyeurope.com om met merken in contact te komen en campagnes te doen en op die manier geld te verdienen. De grootste uitdaging op dit moment is keuzes maken, en de juiste mensen te vinden om mee samen te werken. Het is in ieder geval een spannende tijd voor een Nederlandse ondernemer in een internationale markt."

In onderstaande video is goed te zien hoe de app werkt, zeker een die het proberen waard is. 

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Behalve...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies