Palm Inc. heeft aangekondigd dat het wereldwijd inmiddels 1 miljoen exemplaren van de Palm Centro smartphone heeft verkocht. Hiermee is aangetoond dat consumenten massaal aangetrokken worden door kracht van een smartphone voor de prijs van een traditionele mobiele telefoon(1). Palm verkoopt de Centro op dit moment in 10 landen wereldwijd, waaronder Hong Kong, Singapore, India, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Spanje, Ierland, Frankrijk en Italië, en de verkoopcijfers zullen alleen maar groeien want Palm zal de Centro ook in andere landen introduceren.
“Palm Centro’s gaan als warme broodjes over de toonbank omdat veel gebruikers die de overstap willen maken naar een smartphone het als de perfecte keus zien,” aldus Brodie Keast, senior vice president marketing bij Palm. “Het apparaat heeft alles in huis voor iemand die georganiseerd en verbonden wil blijven met iedereen die belangrijk voor hem of haar is. We zijn erg blij met de vrijwel directe populariteit in de VS en denken dat het wereldwijd een grote hit gaat worden.”
De Palm Centro werd vorig jaar september als eerste geïntroduceerd in de VS exclusief bij telecomaanbieder Sprint en is nu ook beschikbaar via AT&T. De nieuwe smartphone heeft meer jong volwassenen, vrouwen en een bredere groep huishoudens getrokken dan welke eerder geïntroduceerde Palm dan ook. Het apparaat biedt gebruikers een betaalbaar, simpel en plezierig alternatief voor connectivity en het meer kunnen doen met hun mobiele telefoon dan normaal mogelijk is.
“Smartphones zijn zeker niet nieuw bij professionele gebruikers, maar toch zien we nu een verschuiving bij consumenten naar dit soort apparaten nu het design aantrekkelijker wordt en de aanschafprijzen concurreren met traditionele telefoons,” zei Ryan Reith, senior onderzoeksanalist bij IDC. “De Palm Centro speelt direct in op de behoeften van gebruikers die op zoek zijn naar een meer robuuste ervaring met hun mobiele telefoon. We verwachten zeker dat deze trend zich wereldwijd doorzet.”