Google introduceert vandaag een nieuwe zoekdienst voor mobiele telefoons die zoeken sneller en intuïtiever moet maken.
De nieuwe zoekdienst van Google biedt gebruikers van mobiele telefoons resultaten die optimaal zijn afgestemd op hun zoekopdracht. Daarbij worden zoekresultaten uit verschillende informatiebronnen gecombineert, zodat gebruikers niet genoodzaakt zijn om zowel mobiele resultaten als standaard internetresultaten te doorlopen of het type zoekopdracht op te geven.
In plaats daarvan doorzoekt Google het gehele internet en mobiele web, nieuwsartikelen, databases met gegevens over locale bedrijven en een index van afbeeldingen om de meest relevante zoekresultaten te bieden. Zo zal een zoekopdracht naar ‘stadion’ zowel links opleveren naar foto’s van stadions als internetpagina’s.
De nieuwe mobiele zoekdienst verbetert daarnaast de lokale zoekervaring. Doordat de dienst in staat is om de recente zoeklocaties van gebruikers te herinneren, hoeven gebruikers tijdens volgende zoekopdrachten niet steeds opnieuw hun locatie op te geven. Zodra de gebruiker een locatie heeft ingevoerd, zullen zoekopdrachten naar bijvoorbeeld het weer of restaurants resultaten opleveren die specifiek van toepassing zijn op de locatie van de gebruiker.
“Het doet ons een genoegen om de nieuwe mobiele zoekdienst van Google te introduceren. Deze dienst zal gebruikers in staat stellen om op veel eenvoudigere en snellere wijze de informatie te vinden waarnaar ze zoeken, ongeacht het tijdstip of de locatie”, aldus Steve Cheng, de productmanager van Google Mobile Search. “Nu overal ter wereld miljoenen mobiele telefoons worden gebruikt, hebben wij ons ten doel gesteld om de zoekervaring van Google nog nuttiger en relevanter te maken voor gebruikers onderweg“.