Media29.09.2014

Omroepplatform Spreekbuis.nl gaat blad vervangen


Come-back van een legendarische blad via online

Na 70 jaar werd het omroepvakblad Spreek’buis vorig jaar wegens bezuinigingen opgeheven. Het ‘legendarische’ blad wordt nu nieuw leven ingeblazen op de website Spreekbuis.nl.

De papieren versie richtte zich voornamelijk op de publieke omroep. De nieuwe website, een initiatief van Richard Otto (Mobile Marketing Nederland) en Ais Leuhery (Sky Radio Group), richt zich daarnaast ook op de commerciële zenders en faciliterende mediaorganisaties. Het platform wordt onder andere ondersteund door Angry Bytes, AVROTROS, KRO-NCRV en Omroep Max. De inhoud wordt mede verzorgd door Mediawerkplaats Hilversum en diverse bloggers uit de omroepwereld.

Medeoprichter Ais Leuhery: ‘We willen met spreekbuis.nl niet alleen putten uit het rijke omroepverleden, maar juist ook aandacht besteden aan nieuwe ontwikkelingen als second screen, Oculus Rift en HbbTV. Redactioneel nieuws en user generated content. Vacatures en media-innovaties. We richten ons niet alleen op de huidige omroepprofes-sionals, maar ook op aanstormend talent. Onze ambitie is om met spreekbuis.nl het hart van de omroepwereld te worden.

Volgens Leuhery verandert de omroepwereld sneller dan ooit. En ‘juist in deze tijden, waarin we te maken hebben met fantastische nieuwe ontwikkelingen, maar ook met vergaande bezuinigingen, willen we een platform bieden waar media-organisaties en omroepprofessionals elkaar vinden.’

Spreekbuis.nl gaat van start met een een interview met Burgemeester Pieter Broertjes van Hilversum, over de toekomst van ‘zijn’ mediastad. Avinash Changra (WEAREVR) vertelt hoe Virtual Reality de wereld gaat veranderen, en 3FM dj Michiel Veenstra geeft zijn ultieme top-10 voor dit najaar. Verder is er nieuws over TV-iconen van weleer, zoals Kiki Classen, Frank Masmeijer en Chriet Titulaer.

Henkey
Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.

Verder lezen over Online Marketing

​OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie

OBI4wan, Spotler Nederland en Squeezely integreren hun operationele bedrijfsvoering en gaan verder als één organisatie onder de naam Spotler NL. Alle drie de bedrijven zijn al geruime tijd onderdeel van de Spotler Grou...

Marketing06.03.2024

​OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie

​Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?

Het is vandaag de internationale dag van het waarderen van communitymanagers. Maar er is tegelijkertijd veel vaagheid over deze vrij moderne rol. Dat komt mede omdat deze rol in het ene bedrijf veel omvattender is dan in...

Online22.01.2024

​Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?

​Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen

Snapchat is een van de meest populaire social media onder jongeren en dat maakt het voor bijvoorbeeld bedrijven een heel interessante plek om aanwezig te zijn. Maar is alleen aanwezig zijn en het standaard adverteren gen...

Social Media28.12.2023

​Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen

​Google: ‘Dit zijn de digitale marketingtrends van 2024’

Het zijn de laatste weken van 2023 en iedereen is bezig met het nieuwe jaar: wat zijn de trends, wat verwachten we? Google helpt je een handje door een beetje sturing te geven: dit is wat er volgens de zoekmachinegigant...

Marketing14.12.2023

​Google: ‘Dit zijn de digitale marketingtrends van 2024’

Growth hacken: waarom dat anno 2023 zo populair is

Growth hacken, het klinkt als iets wat met cybercrime te maken heeft, maar niets is minder waar. Het betekent vooral het slim inzetten van het internet om groei mogelijk te maken. Een trend die al in 2014 vanuit de Veren...

DC Business26.10.2023

Growth hacken: waarom dat anno 2023 zo populair is

10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023

De afgelopen dagen was het druk in Boston, want Hubspot hield zijn jaarlijkse bijeenkomst Inbound 2023. AI voerde, mede door aankondigingen van het bedrijf, de boventoon, maar er waren ook veel leuke, inspirerende en amb...

Marketing08.09.2023

10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023

HubSpot komt met HubSpot AI: generatieve AI voor MKB’s

HubSpot heeft tijdens zijn jaarlijkse evenement Inbound onthuld AI-functonaliteit toe te voegen aan zijn software. Er komt een speciaal HubSpot AI-gedeelte waarin allerlei functionaliteiten met kunstmatige intelligentie...

Marketing06.09.2023

HubSpot komt met HubSpot AI: generatieve AI voor MKB’s

HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game

HEMA lanceert als eerste Nederlandse merk een collectie op Roblox. Het maakt deel uit van de SLAYMA summer school-campagne van het merk. Het is voor het eerst dat een merk uit ons land Roblox inzet binnen een marketingca...

Marketing18.08.2023

HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game

Rookworstkettingen, tompoucejurkjes en hotdogtasjes