De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Maar liefst 53% van alle huishoudens in Nederland maakt tegenwoordig gebruik van een alles in een pakket. Hierbij wordt een vast en meestal voordelig bedrag betaald voor één pakket met televisie, internet en vaste telefonie. Grote aanbieders als Ziggo en UPC timmeren stevig aan de weg met campagnes om steeds meer afnemers voor zogenaamde triple play abonnementen te werven.
Alles in 1 bespaart kosten
De belangrijkste overweging om over te stappen is voornamelijk de kostenbesparing. Het bundelen van abonnementen voor telefonie, internet en televisie te kan in sommige gevallen enkele honderden euro’s op jaarbasis schelen. Een andere belangrijke reden om alles bij één provider af te nemen is het gemak en de overzichtelijkheid van één factuur is vaak een reden.
Voordeel voor providers en afnemers
De grote providers zijn de grote winnaars in dit verhaal. Zestig procent van hun abonnees heeft een alles-in-1-pakket. Dit is een gunstig voor deze bedrijven omdat klanten de producten in hun abonnement vaak upgraden, bijvoorbeeld een uitgebreider tv-pakket. En nog mooier voor ze, het levert een grotere klantbinding op. Klanten stappen minder snel over als ze meerdere producten afnemen. En de consumenten profiteren op hun beurt weer van voordelige prijzen.
Triple play wordt quad play
Om de klantbinding nog verder uit te bouwen zullen de providers in de toekomst overtoepen naar een uitgebreidere variant: quad play abonnementen. Bij quad play is ook mobiele telefonie opgenomen in het pakket. Met name Ziggo roert zich al behoorlijk in de mobiele telefoonmarkt, al heeft het wel nog te maken met een wisselende start.
[Afbeelding © Fotolia]
Verder lezen over Internet
Online16.04.2024
Nike komt met een 404 Error-schoen voor nerds
Nieuws11.04.2024
Steeds meer mensen twijfelen aan de waarheid van online informatie
Online18.03.2024
Digitaal mijmeren: Zullen AI’s op het internet op enig moment ontwaken?
Mogelijk ontwikkelen AI's een vorm van gedecentraliseerd interactiviteitsbewustzijnOnline19.01.2024
Op deze website spenderen mensen de meeste tijd
Online28.12.2023
Hoe Google in 2024 strijdt tegen third party cookies
Online25.12.2023
Tijdmachine: CU2 was hoe we leerden HTML’en
Online19.12.2023
Glasvezel nu op negen van de tien Nederlandse adressen
Alleen in 2023 kwamen er al 1,5 miljoen bijOnline15.12.2023
Bijna 40% van het internetgebruik op basisscholen is niet-educatief
Sociale Media & Games zorgen voor veel afleidingVerder lezen over Televisie
Entertainment28.03.2024
4 dingen die je moet weten als je aan een tv-programma meedoet
Gadgets15.03.2024
Vijf veelgestelde vragen over tv’s beantwoord
Social Media13.03.2024
X wil het plekje van YouTube innemen met lange video’s op tv
Video13.03.2024
YouTube op televisie krijgt meer focus op reacties
Gadgets12.03.2024
Schermen veroorzaken communicatie-achterstand bij kinderen
Gadgets11.03.2024
TV kopen? Dit is het verschil tussen LCD, OLED, QLED en mini-led
Entertainment09.03.2024
Wie is de Mol S24 – Finale: wie is uiteindelijk De Mol?
En de Mol is...Entertainment02.03.2024
Wie is de Mol? S24 – Afl. 9: dit gebeurde er + de leukste tweets
Verder lezen over Ziggo
DC Business11.12.2023
Een vliegende start: Tips voor het beginnen van je eigen bedrijf met Ziggo Webmail en Funda Business
Online02.11.2023
Exodus kabelinternetklanten bij VodafoneZiggo gaat door
De provider verloor het afgelopen kwartaal meer dan 33.000 abonneesEntertainment24.08.2023
De Dutch Grand Prix kijken bij Ziggo… nou ja, soort van
Nieuws26.07.2023
Klantenverlies VodafoneZiggo leidt nu ook tot financieel verlies
Technology26.06.2023
Ziggo verrast ouderen met nostalgietrip Huiskamer van Toen
Nieuws09.06.2023
Komen de F1-rechten terug naar Ziggo?
Technology24.05.2023
VodafoneZiggo test als eerste provider Docsis 4.0
Up- én downloadsnelheden tot 10 Gbps over de kabelOnline09.06.2022