Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Vanaf 26 maart zendt Discovery Channel de serie ‘Everest: Beyond the Limit’ uit, waarin onervaren klimmers waaronder iemand met astma en iemand met beenprotheses de tocht naar de top van Mount Everest ondernemen. Extra controversieel omdat het Everest klimseizoen 2006 met twaalf sterfgevallen het op één na meest dodelijke klimseizoen ooit was.
Digitale UPC kijkers naar de serie hebben toegang tot extra informatie over de expeditie van de 6 onervaren klimmers, hoe de televisieproductie tot stand kwam en feiten over de Mount Everest via de rode knop op hun afstandsbediening. Dit is de eerste keer in Nederland dat interactiviteit via de rode knop is gebruikt in een documentaireserie en het is het resultaat van een succesvolle samenwerking tussen Chellomedia Interactive Services en Discovery Channel.
In Engeland wordt de rode knop op de afstandbediening al veelvuldig ingezet om de consument extra achtergrondinformatie over TV programma’s aan te bieden. In Nederland experimenteerden 3voor12tv en SBS al eerder met deze nieuwe interactieve tool.
Sandy Macleod, VP Commercial Development van Chellomedia Interactive Services zegt: “We zijn verheugd dat we de rode knop interactiviteit kunnen toepassen op het documentaire genre in Nederland. Het avontuurlijke Everest: Beyond the Limit nodigt deelnemers uit op een interactieve manier alles te weten te komen over de unieke uitdaging van de klimmers. Ik wil Discovery Channel hiermee dan ook feliciteren. We zien uit naar verdere samenwerking met Discovery Channel om in de toekomst nog meer avontuurlijke dingen te kunnen doen.”
Jochem de Jong, VP Country Manager van Discovery Networks Benelux: “De doelgroep van Discovery Channel, mannen tussen de 25 en 39 jaar, en de programmering sluiten perfect aan bij de interactieve diensten van Chellomedia Interactive Services. Voor Discovery Channel past de rode knop interactiviteit goed bij de digitale strategie die we op verschillende platforms aan het ontwikkelen zijn: het leveren van kwalitatief hoogwaardige programma’s en andere content via (digitale) televisie, internet en mobiel. Everest: Beyond the Limit is een eerste stap in de samenwerking tussen Chellomedia / UPC Nederland en Discovery op het gebied van interactiviteit en video on demand.”
Verder lezen over Mac
Mobile11.06.2024
Apple WWDC 2024: de 10 grootste aankondigingen
Gadgets24.01.2024
Apple Mac bestaat 40 jaar: en er is veel veranderd
Gadgets15.01.2024
Wat is een mini-PC en is het beter dan een gewone desktop?
Gadgets13.12.2023
Fix je iPhone of Mac gewoon zelf: Apple lanceert DIY in Nederland
Gadgets30.10.2023
Onze verwachtingen voor Apple’s Scary Fast-event vannacht
Gadgets06.09.2023
Chromebook-alternatief: Apple heeft goedkope MacBook in de maak
Cybercrime21.06.2023
Handig: Apple ID’s kunnen nu passkeys gebruiken
Relaxed inloggen op je iPhoneGadgets02.06.2023
Abonnement op een Macbook: of toch beter zelf kopen?
Verder lezen over Televisie
Startups30.09.2024
Waarom het een goed idee is dat Amazon een Shark Tank maakt
Gadgets23.09.2024
5 dingen die je moet weten over Google TV Streamer
Technology06.09.2024
Philips TV viert 20 jaar Ambilight
Video29.08.2024
Een tv-programma opnemen? Ziggo gooit er een reclameblok voor
Gadgets06.08.2024
Google introduceert opvolger van de Chromecast: Google TV Streamer
Gadgets23.07.2024
De nieuwe Chromecast is bijna tegenovergestelde van oude
Entertainment18.07.2024
Viaplay zakt dieper weg: minder abonnees en minder omzet
Media02.07.2024