27.07.2005
Media

Bijzondere vorm van interactieve marketing

By: Henk de Hooge

BlogMedia
1122419825club11.jpg
1122419825club11.jpg

Op donderdag 28 juli a.s. start een bijzonder project wat o.a. gebruik maakt van interactieve billboards. Op die dag presenteert Ziemeer een pilot van zijn Project DEFINITION in bar/club 11 in Amsterdam.

Project DEFINITION is een gezamenlijk project van Ziemeer en beeldend kunstenaar Niko Princen, en is een multimediale marketing tool waarmee bedrijven hun doelgroep actief betrekken bij de creatie van het interieur. In de door de doelgroep zelf geschapen omgeving, kan de promotie van een merknaam of product subtiel worden geïntegreerd.

Op hun eigen mobiele telefoon, typen bezoekers van bar/club 11 een woord in . Zij kunnen het woord via SMS naar een server verzenden. De software van Project DEFINITION zoekt met behulp van technologie van bestaande zoekmachines de eerste honderden beelden die op internet het vaakst in combinatie met het ingetypte woord worden gebruikt.

Project DEFINITION projecteert de gevonden afbeeldingen vervolgens naast elkaar op 12 filmschermen van elk ruim 20 vierkante meter (600 x 338 cm).

De pilot van Project DEFINITION is tot en met 25 augustus te zien in het Amsterdamse 11, gevestigd boven Het Stedelijk Museum. Er wordt tijdens de programmering bij 11 geen gebruik gemaakt van de reclame mogelijkheden.

Share this post