12.11.2013
Media

Voetbal weer duidelijk aanwezig in de Social TV ratings van oktober

By: Redactie Dutchcowboys

BlogMedia

In de afgelopen maand oktober zijn er maar liefst 1.395.971 TV-gerelateerde tweets verstuurd. De Champions League wedstrijd tussen Celtic en Ajax op 22 oktober was in deze maand het meest getwitterde programma met 58.022 tweets. Zo blijkt uit de SPOT Social TV Ratings.

voetbal-weer-duidelijk-aanwezig-in-de-so.jpg
voetbal-weer-duidelijk-aanwezig-in-de-so.jpg

TV kijkers tonen een verhoogde betrokkenheid bij programma’s waarin het samen TV kijken wordt gestimuleerd en de actualiteit groot is. De meeste tweets zijn verstuurd rondom live voetbalwedstrijden. Maar ook de crossmediale programma’s Holland’s Next Top Model (finale) en Expeditie Robinson voeden de kijk- en tweet beleving van de TV kijker. De actualiteit van het nieuws in de Pauw&Witteman uitzending van 7 oktober stimuleert bijna 3.000 twitteraars om 1,92 tweets te versturen. Kunstenaar Quinsy Gario zet die avond zijn standpunt uiteen over de Zwarte Pietendiscussie.

De top 10 van oktober 2013:

Screen Shot 2013-11-12 at 1.24.55 PM3 

Voetbal
Nederland 3 en SBS6 hebben met de voetbaluitzendingen van de Champions League en kwalificatiewedstrijden van het Nederlands elftal een goede troef in handen binnen de Social TV Ratings. Uit de ratings komt naar voren dat het aantal tweets onder de mannen sowieso hoger ligt ten opzichte van vrouwen. Domineert Holland’s Next Top Model met 10.130 tweets de ranglijst van de dames. Bij de mannen voert de eerder genoemde wedstrijd Celtic – Ajax met 36.521 tweets de ranglijst aan.

[Afbeelding: © carballo – Fotolia.com]

Share this post