Vreemde eend Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, spreker en docent (aan onder andere Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in zijn inspirerende optredens. Senior online strateeg, crossmediaal marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker, docent en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht.
The Remix Machine van Pepsi draait om een app die inspeelt op de DJ trend van deze tijd. Pepsi heeft afgelopen zomer in Noorwegen, Spanje en Nederland deze Remix Machine uitgerold. De Remix Machine is een multiplatform app waarmee de tracks zelf geremixed konden worden. Volledig uitgevoerd met een iPad en Facebook app en een mobile first site.
Tijdens de afgelopen campagneperiode heeft de Remix Machine ruim 485.000 unieke bezoekers getrokken. Van de 102.000 actieve DJ’s heeft 43% daadwerkelijk een remix ingezonden. Een op de vier DJ’s heeft zijn remix op de iPad app geproduceerd. In Nederland was men gemiddeld 20 minuten bezig met de app.
Remix aan de wereld laten horen
De instant DJ’s wilden hun eigen remix graag aan de wereld laten horen, want zelfgemaakte remixen werden op grote schaal gedeeld op social media. Het delen van de remixen op Facebook had tevens tot gevolg dat ruim 632.000 mensen hun stem uitbrachten op hun favoriete remix.
Pepsi en de app
Pepsi creëerde dit jaar met de app een toevoegde waarde voor de doelgroep op de langere termijn en reikte daarmee verder dan slechts een campagne. De afgelopen 3 jaar heeft Pepsi samen met Red Urban de Remix Machine van een lokale activatie naar een internationale app ontwikkeld, die op verschillende platformen en apparaten beschikbaar is met lokale content. Kim Potters van Pepsi vertelt: “Met deze app heeft Pepsi laten zien echt in contact te staan met de doelgroep door een activatie te bieden die helemaal aansluit en vooral heel erg leuk is om te doen.”.
Verder lezen over App
Technology12.04.2024
Dyson wil je met AR-app laten zien welke plekjes je bent vergeten
Online10.04.2024
Uber nu ook beschikbaar in Zwolle
Mobile18.03.2024
Waarom je gedreven blijft om Duo Lingo of Candy Crush te doen
Online07.02.2024
Signal heeft meer dan 1 miljoen Nederlandse gebruikers
WhatsApp-alternatief boert goedSocial Media26.01.2024
Zo kun je een WhatsApp-kanaal starten en beheren
Startups11.01.2024
CES: volledig offline gegevens overdragen kan nu met de LiveDrop app
Mobile28.12.2023
In 2023 hebben we ruim 6,6 miljard euro betaald met Tikkies
Nieuw jaarrecordAutomotive13.12.2023
Gepersonaliseerde waarschuwingen voor spookrijders krijgen via app
Vlaanderen pioniert!Verder lezen over Pepsi
Advertising05.04.2017
Pepsi-campagne met Kendall Jenner afgebrand op social media
Commercial valt niet lekkerAdvertising23.02.2016
Pepsi wil ook leuke verpakkingen net als Coca-Cola
Media06.10.2015
Pepsi Perfect uit Back to the Future II op 21 oktober beschikbaar
In gelimiteerde oplage!Marketing29.04.2015
Pepsi MAX voetbal 2.0 met speciale LED-licht-effecten en een Drone
Inventief potje voetbal in Barcelona gecreëerd met de speciale LED-lichtenMarketing12.01.2015
Briljante viral van Pepsi met 2014 muizenvallen en pingpongballetjes
Chain reaction #livefornowAdvertising31.03.2014
Gas geven met contentmarketing
Advertising31.05.2012
Twitter sluit een grote deal met Pepsi
Advertising01.02.2010