BALR. werkt voor het tweede jaar op rij samen met (RED)

BALR. werkt voor het tweede jaar op rij samen met (RED)

Vorig artikel Volgend artikel

Voor het tweede jaar op rij presenteert het luxe lifestyle merk BALR. een fantastische samenwerking met (RED). Het merk heeft een unieke capsule collectie ontworpen die te koop is via ondermeer de webshop, in-stores en via amazon.com/RED. Iedere aankoop van deze Red capsule collectie brengt de wereld weer een stap dichterbij een generatie zonder aids.

BALR. (RED) Capsule collectie

De collectie bestaat uit kleding, sneakers en verschillende travel-items. De (BALR.)RED Club Hoodie en T-Shirt worden gekenmerkt door het rode club logo en iconische fit. Naast een hoodie en T-shirt kun je kiezen uit twee paar sneakers: een rode en witte uitvoering van de populaire EE Premium Sock Sneakers V2. De (BALR.)RED Capsule Collection wordt gecompleteerd door een rode U-Series Backpack, Duffle Bag en Waist Pack. Alle items in de collectie zijn direct herkenbaar door de unieke (RED)-kleur en het BALR. logo. De collectie is vanaf vandaag verkrijgbaar via BALR.com, de Flagship Stores in Amsterdam en Utrecht, RED.org en amazon.com/RED. Prijzen variëren tussen de €50 en €175.

BALR_Red_Lifestyle
large-BALR_Red copy

(RED)

(RED) werd in 2006 opgericht door Bono en Bobby Shriver om bedrijven en mensen te betrekken bij de strijd tegen aids. Bedrijven die een samenwerkingsverband aangaan en hun producten voorzien van het (PRODUCT) merk, doneren een aanzienlijk percentage van de omzet of een deel van de winst van dat product aan het Global Fund. (RED) werkt samen met de meest iconische merken ter wereld, waaronder: Amazon, Apple, Bank of America, Beats by Dr. Dre, Belvedere, Claro, The Coca-Cola Company, Durex, MCM, Salesforce, SAP, Starbucks and Telcel.

(RED) Special Edition partners zijn onder andere: aden+anais, Alessi, ALEX AND ANI, Andaz, Baxter of California, Bombas, Calm, Fatboy USA, Girl Skateboards, Montblanc, Mophie, S’well, Wanderlust and Vespa.

$500 miljoen

Tot op heden heeft (RED) meer dan $500 miljoen opgehaald voor het Global Fund voor de strijd tegen aids, tuberculose en malaria, om de hiv/aids programma’s in Ghana, Kenia, Lesotho, Rwanda, Zuid-Afrika, Swaziland, Tanzania en Zambia te ondersteunen. Het bedrag gaat voor 100 procent direct richting de projecten. Global Fund programma’s die (RED) ondersteunen helpen meer dan 110 miljoen mensen te beschermen, behandelen en adviseren, maar testen tevens op hiv en bieden speciale zorg aan.

Tweede Flagshipstore in Nederland

Daarnaast heeft BALR. deze week de tweede Flagshipstore in Nederland geopend, en wel in de nieuwe Zuidpassage in Hoog Catharijne, Utrecht. Een winkel van maar liefst 147 vierkante meter. En daar blijft het niet bij. Het merk timmert hard aan de weg.

"We zijn een jaar geleden met wholesale gestart. Aspact was de eerste winkel waarmee we samenwerkten, maar daar zijn we alweer mee gestopt. Het gaat erom dat het klikt en dat we er een toekomst in zien. Een bedrijf moet ons op juiste waarde schatten. We hebben nu in de Bijenkorf een belangrijke Nederlandse partner gevonden. Daar starten we volgend jaar mee. Als we nog andere retailers in Nederland aansluiten, zal dat zeer selectief gaan," aldus Juul Manders, CEO van BALR., in het onlangs verschenen RetailTrends Magazine.

Hij vervolgt: "We hebben al langer een winkel in de Kalverstraat en sinds kort een outlet in Batavia Stad. Daar is net een grote winkel in Utrecht en een pop-up Designer Outlet Roermond bijgekomen. Verder zijn we bezig met Berlijn en kijken we ook naar andere steden in Duitsland. 2019 wordt een belangrijk jaar voor over de landsgrenzen."

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies