3 succesvolle apps binnen de fitnessindustrie

3 succesvolle apps binnen de fitnessindustrie

Vorig artikel Volgend artikel

Ondanks dat je online gemakkelijk (gratis) fitness oefeningen kunt vinden, zijn fitness apps ontzettend populair. Daarmee kun je doelen stellen, monitoren en uiteindelijk veel meer resultaat boeken. Naar verwachting zullen steeds meer bedrijven in de fitnessindustrie eigen apps introduceren.

Ook de grootste merken hebben eigen applicaties uitgebracht om sportliefhebbers het beste te bieden. Het biedt hen een extra afzetkanaal voor eigen producten. In dit artikel kijken we naar succesvolle apps. Hoe zijn deze apps populair geworden?

Nike+ Training Club

Al decennialang staat Nike vaak vooraan om nieuwe strategieën te gebruiken om hun brand awareness zo goed mogelijk te benutten. Met de Nike+ Training Club app pakken zij een belangrijke strategie aan: zorgen dat het merk iedere dag zichtbaar is op het apparaat dat het meest op een dag gebruikt wordt. Televisiereclames zijn duur, maar een app button met het bedrijfslogo dat op een smartphone staat wordt voor een schijntje tientallen keren per dag bekeken.

In de Nike+ Training Club vinden gebruikers honderden verschillende trainingsschema’s en tips die helpen om het maximale uit zichzelf te halen. Deze trainingsschema’s worden onder andere door professionele atleten samengesteld, wat de kwaliteit van de schema’s een extra boost geeft. Daarbij is het voor Nike een ideaal middel om gebruikersgegevens te scoren van miljoenen smartphonegebruikers. Deze gegevens worden dan ook weer gebruikt om hun eigen producten te promoten.

MyFitnessPal

Dit was vooral op de iPhone al direct een gigantische hit. Via MyFitnessPal kun je zeer eenvoudig bijhouden wat jij aan voeding binnenkrijgt. Je voert de maaltijd in en krijgt exact te zien hoeveel calorieën, eiwitten, vetten en koolhydraten je hebt genuttigd. Dit is niet alleen per maaltijd handig, maar ook per dag. Zo weten gebruikers of zij voldoende voeding eten om hun doel te bereiken.

Gebruikers geven hun eigen doel aan, zoals gewichtsverlies of juist gewichtstoename. Op basis van het activiteitsniveau berekent de app de voedingswaarde die elke dag genuttigd moet worden. Via de app kunnen gebruikers hun eigen boodschappen scannen, aangeven hoeveel gram/deciliter zijn hebben genuttigd en maaltijden opslaan. Vervolgens berekent MyFitnessPal exact of het dagelijkse doel wordt bereikt, zodat de doelen op lange termijn ook behaald worden.

MyFitnessPal schoot al snel omhoog in de rankings van de App Store. Na enkele jaren is de applicatie overgenomen door een van de grootste merken in de fitnessindustrie: Under Armour. En dat gaf het bedrijf in één keer een gigantische afzetmarkt van miljoenen gebruikers.

Pear

Enthousiaste sportschoolgangers worden na verloop van tijd moe van hun trainingsschema. Bovendien bereik je op lange termijn een plafond waardoor de spiergroei niet op hetzelfde niveau doorgaat. Pear heeft de ideale oplossing. Door de trainingsschema’s die speciaal ontworpen zijn voor allerlei fases van het sporten, krijgen gebruikers een beter trainingsschema voorgesteld. Dit helpt een diverse routine aan te brengen in de oefeningen die zij uitvoeren.

Pear biedt voornamelijk workouts van professionele atleten en personal trainers aan. Dit waarborgt de kwaliteit van de workouts. De core van deze app is de personal training. Je kunt als gebruiker een personal trainer inhuren via de app, die speciaal voor jou een trainingsschema opstelt. Dit is niet verplicht, want met de aangeboden workouts kom je zelf al een heel eind, maar toch kiezen tienduizenden gebruikers ervoor om deze persoonlijke begeleiding in te zetten om het maximale uit zichzelf te halen.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies