De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Ondanks dat je online gemakkelijk (gratis) fitness oefeningen kunt vinden, zijn fitness apps ontzettend populair. Daarmee kun je doelen stellen, monitoren en uiteindelijk veel meer resultaat boeken. Naar verwachting zullen steeds meer bedrijven in de fitnessindustrie eigen apps introduceren.
Ook de grootste merken hebben eigen applicaties uitgebracht om sportliefhebbers het beste te bieden. Het biedt hen een extra afzetkanaal voor eigen producten. In dit artikel kijken we naar succesvolle apps. Hoe zijn deze apps populair geworden?
Nike+ Training Club
Al decennialang staat Nike vaak vooraan om nieuwe strategieën te gebruiken om hun brand awareness zo goed mogelijk te benutten. Met de Nike+ Training Club app pakken zij een belangrijke strategie aan: zorgen dat het merk iedere dag zichtbaar is op het apparaat dat het meest op een dag gebruikt wordt. Televisiereclames zijn duur, maar een app button met het bedrijfslogo dat op een smartphone staat wordt voor een schijntje tientallen keren per dag bekeken.
In de Nike+ Training Club vinden gebruikers honderden verschillende trainingsschema’s en tips die helpen om het maximale uit zichzelf te halen. Deze trainingsschema’s worden onder andere door professionele atleten samengesteld, wat de kwaliteit van de schema’s een extra boost geeft. Daarbij is het voor Nike een ideaal middel om gebruikersgegevens te scoren van miljoenen smartphonegebruikers. Deze gegevens worden dan ook weer gebruikt om hun eigen producten te promoten.
MyFitnessPal
Dit was vooral op de iPhone al direct een gigantische hit. Via MyFitnessPal kun je zeer eenvoudig bijhouden wat jij aan voeding binnenkrijgt. Je voert de maaltijd in en krijgt exact te zien hoeveel calorieën, eiwitten, vetten en koolhydraten je hebt genuttigd. Dit is niet alleen per maaltijd handig, maar ook per dag. Zo weten gebruikers of zij voldoende voeding eten om hun doel te bereiken.
Gebruikers geven hun eigen doel aan, zoals gewichtsverlies of juist gewichtstoename. Op basis van het activiteitsniveau berekent de app de voedingswaarde die elke dag genuttigd moet worden. Via de app kunnen gebruikers hun eigen boodschappen scannen, aangeven hoeveel gram/deciliter zijn hebben genuttigd en maaltijden opslaan. Vervolgens berekent MyFitnessPal exact of het dagelijkse doel wordt bereikt, zodat de doelen op lange termijn ook behaald worden.
MyFitnessPal schoot al snel omhoog in de rankings van de App Store. Na enkele jaren is de applicatie overgenomen door een van de grootste merken in de fitnessindustrie: Under Armour. En dat gaf het bedrijf in één keer een gigantische afzetmarkt van miljoenen gebruikers.
Pear
Enthousiaste sportschoolgangers worden na verloop van tijd moe van hun trainingsschema. Bovendien bereik je op lange termijn een plafond waardoor de spiergroei niet op hetzelfde niveau doorgaat. Pear heeft de ideale oplossing. Door de trainingsschema’s die speciaal ontworpen zijn voor allerlei fases van het sporten, krijgen gebruikers een beter trainingsschema voorgesteld. Dit helpt een diverse routine aan te brengen in de oefeningen die zij uitvoeren.
Pear biedt voornamelijk workouts van professionele atleten en personal trainers aan. Dit waarborgt de kwaliteit van de workouts. De core van deze app is de personal training. Je kunt als gebruiker een personal trainer inhuren via de app, die speciaal voor jou een trainingsschema opstelt. Dit is niet verplicht, want met de aangeboden workouts kom je zelf al een heel eind, maar toch kiezen tienduizenden gebruikers ervoor om deze persoonlijke begeleiding in te zetten om het maximale uit zichzelf te halen.
Verder lezen over App
Technology12.04.2024
Dyson wil je met AR-app laten zien welke plekjes je bent vergeten
Online10.04.2024
Uber nu ook beschikbaar in Zwolle
Mobile18.03.2024
Waarom je gedreven blijft om Duo Lingo of Candy Crush te doen
Online07.02.2024
Signal heeft meer dan 1 miljoen Nederlandse gebruikers
WhatsApp-alternatief boert goedSocial Media26.01.2024
Zo kun je een WhatsApp-kanaal starten en beheren
Startups11.01.2024
CES: volledig offline gegevens overdragen kan nu met de LiveDrop app
Mobile28.12.2023
In 2023 hebben we ruim 6,6 miljard euro betaald met Tikkies
Nieuw jaarrecordAutomotive13.12.2023
Gepersonaliseerde waarschuwingen voor spookrijders krijgen via app
Vlaanderen pioniert!Verder lezen over Nike
Online16.04.2024
Nike komt met een 404 Error-schoen voor nerds
Gadgets06.02.2024
Sneakerheads hebben een groot probleem: sneakers ontbinden
Metaverse16.11.2022
Nike gelooft in NFT’s: lanceert NFT-markplaats .Swoosh
Nieuws15.06.2022
Nike en Adidas ruziën om apps en verstelbare sneakers
Metaverse09.02.2022
Het metaverse: waarom zou je digitale kleding kopen?
Metaverse20.01.2022
Wat er nu al gebeurt in het Metaverse
Nike, Disney, Walmart: wie volgt?Gadgets17.01.2022
Philips Sneaker Cleaner gaat je vieze Nikes niet redden
Social Media14.12.2021
Nike gaat schoenen maken voor het Metaverse van Facebook
En andere bedrijven die meta-inspired zijnVerder lezen over Sport
Gaming16.04.2024
Max Verstappen wederom op cover EA SPORTS F1 24
Nieuws04.04.2024
Verhoogt Basic-Fit abonnementsgelden zonder vooraankondiging?
Stuur Basic-Fit dan onderaan een email!Technology03.04.2024
De eerste voetbalwedstrijd die je in VR kunt kijken: PSV – AZ
Entertainment02.04.2024
Formule 1 gaat verhuizen: maar niet definitief
Lifestyle20.03.2024
Dit zijn de beste Nederlandse steden voor padellers
Automotive16.02.2024
Formule 1: Dit is de nieuwe Red Bull-auto van Max Verstappen
Entertainment08.02.2024
Usher maakt zich op voor de halftime show van Super Bowl LVIII
Gadgets06.02.2024
Marathonloper Kelvin Kiptum wil grenzen gaan verleggen met Amazfit
Wereldrecord marathon onder de 2 uur?Verder lezen over Under Armour
Lifestyle02.04.2019
Under Armour opent nieuw EMEA hoofdkantoor in Amsterdam
Lifestyle31.01.2018
Under Armour lanceert HOVR, nieuwste innovatie op het gebied van demping
Lifestyle08.12.2017
Anthony Joshua sloopt winkelruit Under Armour Brand House
Gadgets06.01.2017
CES: Under Armour komt met eigen systeem (en gear) voor slaap en herstel
Rest. Win. Repeat.Advertising11.09.2014