Discovery documentaire met interactieve rode knop

Vorig artikel Volgend artikel
1173267157toplogo

Vanaf 26 maart zendt Discovery Channel de serie 'Everest: Beyond the Limit' uit, waarin onervaren klimmers waaronder iemand met astma en iemand met beenprotheses de tocht naar de top van Mount Everest ondernemen. Extra controversieel omdat het Everest klimseizoen 2006 met twaalf sterfgevallen het op één na meest dodelijke klimseizoen ooit was.

Digitale UPC kijkers naar de serie hebben toegang tot extra informatie over de expeditie van de 6 onervaren klimmers, hoe de televisieproductie tot stand kwam en feiten over de Mount Everest via de rode knop op hun afstandsbediening. Dit is de eerste keer in Nederland dat interactiviteit via de rode knop is gebruikt in een documentaireserie en het is het resultaat van een succesvolle samenwerking tussen Chellomedia Interactive Services en Discovery Channel.

In Engeland wordt de rode knop op de afstandbediening al veelvuldig ingezet om de consument extra achtergrondinformatie over TV programma's aan te bieden. In Nederland experimenteerden 3voor12tv en SBS al eerder met deze nieuwe interactieve tool.

Sandy Macleod, VP Commercial Development van Chellomedia Interactive Services zegt: "We zijn verheugd dat we de rode knop interactiviteit kunnen toepassen op het documentaire genre in Nederland. Het avontuurlijke Everest: Beyond the Limit nodigt deelnemers uit op een interactieve manier alles te weten te komen over de unieke uitdaging van de klimmers. Ik wil Discovery Channel hiermee dan ook feliciteren. We zien uit naar verdere samenwerking met Discovery Channel om in de toekomst nog meer avontuurlijke dingen te kunnen doen."

Jochem de Jong, VP Country Manager van Discovery Networks Benelux: "De doelgroep van Discovery Channel, mannen tussen de 25 en 39 jaar, en de programmering sluiten perfect aan bij de interactieve diensten van Chellomedia Interactive Services. Voor Discovery Channel past de rode knop interactiviteit goed bij de digitale strategie die we op verschillende platforms aan het ontwikkelen zijn: het leveren van kwalitatief hoogwaardige programma's en andere content via (digitale) televisie, internet en mobiel. Everest: Beyond the Limit is een eerste stap in de samenwerking tussen Chellomedia / UPC Nederland en Discovery op het gebied van interactiviteit en video on demand."

Marjolijn Kamphuis

Marjolijn is de co-founder en hoofdredacteur van Dutchcowgirls. Daarnaast is ze creatief directeur van OKGO.nl, een digitale studio gericht op blogs, webdesign...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies