Gaming05.09.2019

WRC 8 ligt nu in de winkels


De simulatieracer is terug

WRC 8, de officiële videogame van het FIA World Rally Championship, is vanaf vandaag verkrijgbaar voor de PC, Xbox One en Playstation 4. De versie voor Nintendo Switch komt later dit jaar in november.

Stap in de schoenen van een WRC-coureur

WRC is terug met een nog sterkere focus op simulatie om gamers de meest realistische World Rally Championship ervaring tot nu toe te geven. Met nieuwe physics voor wagens en tracks wordt is er een intensieve racegame geschapen. In WRC 8 gaat het om het rijden van perfecte rondes en kostbare seconden om een plek op het podium te veroveren.

Screenshot_Citroen_2
Screenshot_Citroen_2

Content

In de game zijn 52 World Rally teams speelbaar op 100 speciale stages in 14 landen. De career-modus is opnieuw gedefinieerd en plaatst de speler in het leven van een WRC-coureur en manager. In de loop van verschillende seizoenen moet er geracet worden voor het wereldkampioenschap. Als lid van een team moeten spelers hun kalender plannen, de crew managen, nieuwe leden rekruteren en een strategie ontwikkelen om de top te bereiken. De ontwikkelaars van de game hebben de game aangepast naar terugkoppeling van de echte coureurs en ingenieurs van het WRC. Dankzij nieuwe online-functies van Epic Games kunnen spelers de ghosts van alle spelers in het klassement zien en ertegen racen (eerder waren dit maximaal vijf). Op PC zullen spelers ook tegen elkaar kunnen racen in real time.

Screenshot_Toyota_3
Screenshot_Toyota_3

WRC in Esports

Begin oktober zullen 9 wereld finalisten het tegen elkaar opnemen in WRC 8 tijdens een tweedaags evenement. De uiteindelijke winnaar neemt een auto mee naar huis – een gloednieuwe Hyundai i20! In 2020 wordt de competitie opnieuw gestart, beginnend met wekelijkse uitdagingen. Ga je zelf ook proberen om bij de top te komen?

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.