Gaming08.05.2008

EA en Steven Spielberg lanceren Boom Blox


ea-en-steven-spielberg-lanceren-boom-blo.jpg
ea-en-steven-spielberg-lanceren-boom-blo.jpg

Smijten, grijpen en opblazen in de Wii-game waar iedereen deze zomer mee wil spelen. EA  heeft vandaag bekendgemaakt dat BOOM BLOX voor de Nintendo Wii de eerste game is die is ontwikkeld in samenwerking met regisseur en producer Steven Spielberg.

BOOM BLOX is perfect voor kinderen van 8-12 jaar en leuk voor het hele gezin. De game zit boordevol activiteiten die van het spelen met de Wii een ongekend creatieve en plezierige bezigheid maken.

Met BOOM BLOX wilden we een interactieve, spannende game maken die leuk is voor kinderen van alle leeftijden,” aldus Steven Spielberg. “Ik hoop dat het hele gezin er veel plezier aan beleeft.”

In deze bijzonder energieke game banen spelers zich een weg door bijna vierhonderd levels vol strategische destructie. Kinderen en gezinnen beuken zich door het spel door hersenkrakende uitdagingen op te lossen. Spelers kunnen kiezen om alleen, in een team of tegen elkaar te spelen zonder dat ze eerst hoeven op te schonen.

Een groep van meer dan dertig knotsgekke personages met een eigen persoonlijkheid en eigen gedrag maken het spel nog leuker. Zo is er een kip die bom-blokken legt alsof het eieren zijn en een bever die ze het liefst laat ontploffen. Deze vermakelijke personages geven karakter aan de themawerelden zoals de Tiki-omgeving, de Middeleeuwen, bij de Pioniers en een spookachtige omgeving.

BOOM BLOX is voorzien van een eenvoudig te gebruiken spel-editor waarmee kinderen hun creativiteit kunnen uitleven door in de modus Creëren hun eigen levels te bouwen en tot leven te brengen. Spelers kunnen in deze unieke modus zelfs bestaande levels aanpassen met rekwisieten, blokken of personages die ze tijdens het spelen hebben vrijgespeeld. Bovendien kunnen ze hun ontwerpen delen met vrienden of via WiiConnect24 anderen uitdagen om hun zelfgemaakte puzzels op te lossen.

Tijdens de ontwikkeling van BOOM BLOX realiseerden we ons dat de mogelijkheden van puzzels onbeperkt waren,” licht Louis Castle, Executive Producer toe. “We wilden spelers dat element van verbazing en ontdekking ook bieden en hun zelfs de mogelijkheid geven deze puzzels te delen met hun vrienden. We denken dat we met het unieke Wii-platform creatief en interactief gamen naar een hoger niveau hebben getild en we zijn benieuwd naar wat spelers gaan creëren.”