Gaming11.04.2013

A good day to die: Dark Souls 2 ligt op de goede koers


Ik heb een half uur zitten dubben: wil ik nu wel zien wat er allemaal over Dark Souls 2 is te vinden in de nieuwe trailers die IGN (eventjes) exclusief had, of ga ik proberen om zo blind mogelijk de game in te gaan om mezelf de maximale pijn te kunnen toebrengen en mijn genot te verhogen? Zelfs voor release moet ik dus al masochistische keuzes maken, maar mijn nieuwsgierigheid heeft het toch gewonnen. Niet in de laatste plaats omdat er twijfel was of de nieuwe producer “het wel snapte.” Maar zo te zien snapt hij het prima, en het team dat aan het werk is om Dark Souls 2 te polijsten ook. De fans kunnen al gaan handenwrijven en de rest moet maar zien of ze meekunnen op de pijntrein.

a-good-day-to-die-dark-souls-2-ligt-op-d.jpg
a-good-day-to-die-dark-souls-2-ligt-op-d.jpg

Screen Shot 2013-04-11 at 19.43.47

Het is natuurlijk preken voor de parochie als ik zeg dat het er allemaal goed uitziet, want de kans is groot dat je dit alleen leest in de ijdele hoop iets nieuws te leren over de tot nu toe mysterieuze wereld waar deze game zich gaat afspelen. Ik heb helaas ook geen nieuws, maar ben wel enthousiast over de relatief subtiele maar in potentie verstrekkende aanpassingen die aan het Dark Souls systeem zijn gemaakt. Als het geen gescripte stukken zijn die we in de demo zagen, maar grotere monsters echt door muren en deuren kunnen rammen gaat dat de angstfactor alleen maar verhogen tijdens het spelen. Ook een aantal andere zaken zoals de vijanden die zich op je laten vallen als je ze in de rug wilt steken zijn vooral bedoeld om spelers van het eerste deel te dwingen om andere keuzes te maken dan de veilige en dat is goed nieuws.

En zeg nou eerlijk: het ziet er toch intussen ook gewoon fantastisch uit. Op welk platform dit is weten we niet (ik gok PC) maar erger nog weten we niet eens wanneer we Dark Souls 2 kunnen verwachten. Of dat nog dit jaar is? Ik weet niet hoe lang ik informatie kan blijven negeren, maar zo te zien wordt het een moeilijke wedstrijd. Lekker. Ik hou wel van een uitdaging.

Patrick Smeets

Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes in de wereld.