De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Heldere taal van Facebook, te vaak op Facebook is slecht voor je gezondheid. Facebook is bezig met een reclamecampagne in de VS waarbij het sociale netwerk zich vergelijkt met een aantal bijzondere zaken waaronder zwembaden en pompoenen.
De laatste creatieve vergelijking op Facebook’s eigen timeline met een verjaardagtaart werd gezien door Techcrunch waarna het bericht nog verder in de publiciteit is gekomen: “Birthday cakes are made for people to be together. They give friends a place to gather and celebrate. But too much cake probably isn’t healthy. So birthday cake is a lot like Facebook“.
Het blijft wel apart dat Facebook zelf tot inkeer komt en gebruikers wil waarschuwen. Het gevaar van sociale-media verslaving is iets wat al veel langer bestaat en is zeker niet alleen aan Facebook gerelateerd. Ook Twitter-addicts die werkelijk alles wat ze doen menen te moeten vastleggen in 140-characters kunnen er aan lijden. De campagne draagt in iedere geval er aan bij dat mensen op Facebook nadenken over de boodschap. “Cakes are like Facebook”.
Verder lezen over Facebook
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Social Media14.02.2024
Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit
Online07.02.2024
Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label
Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Social Media29.01.2024
Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?
Feestboek, maar dan echtSocial Media12.01.2024
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik
Social Media28.11.2023
Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet
Social Media06.11.2023