Social Media13.07.2012

Facebook Groups: zien wie welk bericht heeft gelezen


facebook-groups-zien-wie-welk-bericht-he.jpg
facebook-groups-zien-wie-welk-bericht-he.jpg

Wereldwijd gebruiken ongeveer 380 miljoen gebruikers Facebook Groups. Groepen worden voor allerlei doeleinden gebruikt: studie, verenigingen, bedrijven, bloggers en zelfs door familie. Het kan gezien worden als een web 2.0-versie van een forum, met het belangrijkste voordeel dat het geïmplementeerd is in Facebook. Nu verschijnt er een nieuwe update waarmee gezien kan worden welke personen uit een groep een specifiek bericht hebben gezien. Deze update is al eerder toegevoegd aan Facebook Messenger en Facebook Chat en ook op Facebook Pages is dit voor beheerders te zien, alleen hier is niet te zien wie het precies zijn.

Voor deze update was het nodig om na te vragen of iemand een bericht wel had gelezen. Nu is dit niet meer nodig met deze nieuwe functie. Want op het moment dat je een nieuw bericht plaatst en minstens één persoon (buiten de schrijver van het bericht) heeft het bericht gelezen dan verschijnt er een icoontje met een tellertje. Het tellertje telt hoeveel mensen het bericht hebben gelezen. Als je op het icoontje staat, zie je meteen welke personen dat waren, gevolgd door het precieze tijdstip. 

Iedereen van de groep kan deze lijst met namen bekijken. Wanneer alle groepsleden het bericht hebben gelezen, zal dit ook vermeld worden. De vraag is natuurlijk wanneer deze functie beschikbaar zal zijn voor je eigen pagina op Facebook, zodat je precies kunt zien wie je status updates wel leest maar er nooit op reageert of een like geeft.

Verder lezen over Facebook

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Meta treedt harder op tegen Yahoo Boys en andere kwaadwillenden op Facebook en Instagram om meer slachtoffers te voorkomen.

Online25.07.2024

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Het internet lijkt wel gratis, maar dat is het eigenlijk nooit. Vaak moet je naar advertenties kijken, gegevens invoeren, klikken, liken, enzovoorts.

Social Media22.07.2024

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

De EU en de Digital Markets Act slaan weer toe: niet alleen Apple hangt een miljardenboete boven het hoofd: ook Meta.

Social Media01.07.2024

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

Krijgt Meta een miljardenboete?
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Instagram en Facebook gaan je foto's gebruiken om kunstmatige intelligentie te trainen. Zie je dat niet zitten, dan is er een uitweg.

Social Media28.05.2024

Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!

Internet en sociale media hebben het podium voor nepnieuws enorm vergroot. Doordat iedereen kan publiceren en daarmee in potentie een groot publiek bereiken kan, is nepnieuws niet eerder in onze geschiedenis zo wijdverspreid geweest.

Nieuws15.05.2024

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!

​Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads

De wereld van social media verandert steeds meer. Enerzijds omdat Meta nu eenmaal de meeste succesvolle social media-platforms in handen heeft, anderzijds omdat de EU ook zijn zegje doet. En dat zegje komt met veel regel...

Social Media22.02.2024

​Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads

Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit

Facebook kampt met een technisch probleem waardoor het ineens een heel vervelend voortbrengt wanneer je door je tijdlijn scrollt. Het is ontzettend vreemd en je vraagt je in eerste instantie misschien wel af of het aan j...

Social Media14.02.2024

Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit

​Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label

Meta gaat op zijn platforms Facebook, Instagram en Threads een label geven aan content die is gemaakt met behulp van kunstmatige intelligentie. Dit moet voor meer transparantie zorgen, en hopelijk minder social media-los...

Online07.02.2024

​Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label