Helaas gebruiken veel bedrijven hun Facebook pagina alleen maar om reclameboodschappen te verspreiden. Hierdoor weten ze niet wat ze missen door het gesprek niet aan te gaan met hun fans. Andere bedrijven, in dit geval hotels, hebben het wel goed begrepen. Holiday Inn informeert via hun Facebook pagina de doelgroep en reageren ze op vragen of opmerkingen. Onlangs hebben ze hun Stay Social initiatief gelanceerd.
Dit is een entertainment ruimte van 5.000 vierkante meter voor gasten van Holiday Inn Gwinnett Center in Georgia. Maar met de huidige mogelijkheden hoef je het daar niet bij te laten. Als onderdeel van Stay Social motiveren ze hun bezoekers om verhalen achter te laten in de speciale hub op hun Facebook pagina.
“We know the Holiday Inn guest is social and enjoys interacting with others. In keeping with the philosophy of doing things on the guests’ terms, we designed The Hub at Holiday Inn to be an innovative and open space where travelers can connect with others, as well as eat, drink, relax, work, or just have fun. The Hub at Holiday Inn is all about bringing good things together” zegt Verchele Wiggins – Holiday Inn Vice President Global Brand Management.
Aanvullend zegt Kemmons Wilson junior, zoon van de oprichter Kemmons Wilson, het volgende: “Throughout the years, the Holiday Inn brand has continued to evolve in order to stay connected to its guests. From the first personal connections made at check-in to its online communications, it’s clear that the Holiday Inn brand understands that listening to guests’ stories drives innovation and service.”
De hub is een mooi voorbeeld om verhalen van de doelgroep zichtbaar te maken. De mooie foto’s geven een goede indruk van Social Stay en nodigen zeker uit tot een bezoek. Met de Sweepstakes wilen ze graag dat Facebook gebruikers hun verhalen delen. Holiday Inn is ook op Twitter te vinden. Via
Wat vinden jullie van deze toepassing? Zouden meer hotels moeite moeten doen om contact te zoeken met hun doelgroep (of fans)?
Verder lezen over Facebook
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Social Media14.02.2024
Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit
Online07.02.2024
Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label
Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Social Media29.01.2024
Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?
Feestboek, maar dan echtSocial Media12.01.2024
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik
Social Media28.11.2023
Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet
Social Media06.11.2023