Slechts 2% marketeers niet geïnteresseerd in Facebook

Vorig artikel Volgend artikel
Slechts 2% marketeers niet geïnteresseerd in Facebook

Slechts een kleine minderheid van de marketeers maakt bij zijn campagnes nooit gebruik van Facebook. Dat is de conclusie van een onderzoek gedaan door SeeWhy. Slechts 2% van de ondervraagde marketeers zegt geen enkel plan te hebben om het sociaal netwerk in zijn campagnes in te schakelen. Verder is 20% niet helemaal zeker. Facebook wordt vooral gebruikt om verkeer te genereren naar bestaande e-commerce websites (67%), terwijl 44% zegt voor specifieke promoties en lanceringen Facebook-applicaties te willen toepassen in plaats van micro-sites. Ook zegt 26% van plan te zijn om zelf e-commerce applicaties uit te bouwen op Facebook.

De website WebProNews wijst erop dat Facebook enkele maanden geleden een speciaal applicatie-aanbod heeft opgezet voor commerciële toepassingen. Volgens SeeWhy heeft 68% van de online marketeers daar al op ingeschreven of heeft plannen in die richting. Via

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies