Events16.02.2012

Inschrijven voor de Dutch Interactive Awards 2012 van start


inschrijven-voor-de-dutch-interactive-aw.jpg
inschrijven-voor-de-dutch-interactive-aw.jpg

Vanaf vandaag kunnen alle bureaus en teams die het afgelopen jaar interactieve projecten hebben gerealiseerd weer meedingen naar de Dutch Interactive Award (DIA). Dit initiatief van Emerce en branchevereniging Platform Internet Bureaus Nederland (PIBN) heeft als doel om het hoge niveau in de Nederlandse interactive wereld nog verder te verhogen door hen uit te dagen te strijden voor deze prijs.

Gijs Vroom, uitgever Emerce: “De 2012-editie van de DIA kent twee nieuwe elementen. Allereerst is het nu ook mogelijk om als projectteam in te schrijven, zo kan een intern team bij bijvoorbeeld Albert Heijn zelf ook meedingen. Ten tweede wordt er naast de awards in de negen categorieën op het gebied van e-commerce, communicatie en marketing ook de Interactive Company of the Year Award uitgereikt. Wij kijken uit naar weer een sterke competitie.

De awards zijn prijzen voor alle soorten websites: platformen, portals, webwinkels en intranetten. Gekeken wordt naar de kwaliteit, effectiviteit en creativiteit van het project, vanuit zowel de opdrachtgever als het internetbureau. Tijdens de jurering wordt er vooral gelet op de verschillende aspecten die bij een succesvol internetproject aan bod komen: concept, design, bouw en resultaten. De awards worden gekozen door verschillende jury’s van onafhankelijke experts. Vorig jaar kozen de jury’s de volgende projecten als winnaars: V&D.nl, Het Achterhuis Online, Manpower, Actiecode, Hutspot. MSL, HEMA Spieken, Independer en Werkspot.

Verhogen van de interactieve lat
Gijs Vroom vervolgt: “Tijdens de eerste editie in 2010 zagen we al dat het niveau van de Nederlandse interactive branche erg hoog is. Intussen was in 2011 de lat duidelijk verhoogd. Ook dit jaar verwachten we dat de interactive industrie de grenzen weer heeft verlegd. Na de inschrijvingen selecteren we met de verschillende vakjury’s de genomineerden en zij mogen vervolgens hun case komen pitchen. Een uitdagende dag voor alle deelnemers en ook voor onze jury’s.

De awards worden uitgereikt in negen categorieën: e-commerce; online services; lead generation; intranet; corporate website; recruitment; campagne; brand site; communities.

Inschrijven is mogelijk tot en met 15 maart. De bekendmaking van de genomineerden is op 22 maart en op 13 april is de dag dat genomineerden (zowel bureau als opdrachtgever) de case mogen pitchen voor de vakjury. Op 10 mei vindt de uitreiking plaats.

Verder lezen over Award

De allerlelijkste website van 2024 wil geen restyle

De lelijkste website van 2024 kun je bijna niet meer gemaakt krijgen in 2024: de programma’s die je kunt gebruiken om sites te maken zijn simpelweg veel te goed geworden, daarmee kun je een gedrochtje als deze er niet meer uit weten te halen.

Online04.07.2024

De allerlelijkste website van 2024 wil geen restyle

Deze websites zijn genomineerd voor lelijkste website van het jaar

Websites met Comic Sans, of gekke kleurencombi's. Je kunt nu stemmen op de website die jij eruit vindt springen op het gebied van lelijkheid.

Online29.05.2024

Deze websites zijn genomineerd voor lelijkste website van het jaar

30 grappige dierenfoto’s die kans maken op de Comedy Pet Awards 2024

Het is weer bijna tijd voor de finale van de Comedy Pet Awards en voordat we horen wie de winnaars zijn, zijn hier de 30 grappige dierenfoto's die kans maken op de winst.

Mobile19.05.2024

30 grappige dierenfoto’s die kans maken op de Comedy Pet Awards 2024

Oscars 2024: hier stream je alle winnaars

De Oscars zijn vergeven: de beste films van 2023 hebben hun prijzen gekregen en hierbij viel vooral op dat Oppenheimer goed op stoom was: 7 Oscars gingen er naar die film, waaronder de meest begeerde, namelijk die van Be...

Entertainment11.03.2024

Oscars 2024: hier stream je alle winnaars

​Waarom Barbie-nummer I’m Just Ken zo’n internethype is

“Het lijkt niet uit te maken wat ik doe. Ik ben altijd nummer twee. Niemand weet hoe hard ik het geprobeerd heb. Ik heb gevoelens die ik niet kan uitleggen. Ik word er gek van.” Je zou het niet zeggen, maar dit zijn...

Entertainment27.02.2024

​Waarom Barbie-nummer I’m Just Ken zo’n internethype is

Oscar-nominaties bekend: Oppenheimer en Barbies strijden door

De Oscar-nominaties van dit jaar (maar voor films van 2023) zijn bekendgemaakt. We zien dat Oppenheimer de grootste kanshebber is met 13 nominaties, Poor Things heeft er 11, Killers of the Flower Moon 10 en het fijne Bar...

Entertainment23.01.2024

Oscar-nominaties bekend: Oppenheimer en Barbies strijden door

​Game Awards 2023: alle aankondigingen op een rij

We stonden al stil bij de winnaars van de Game Awards, maar naast die enorme rij games die een award hebben ontvangen, barst het evenement ook altijd van de aankondigingen. We gaan ze allemaal bij langs. Hideo Kojima on...

Gaming08.12.2023

​Game Awards 2023: alle aankondigingen op een rij

​Dit zijn de beste games van 2023

Afgelopen nacht zijn de Game Awards weer vergeven en dat betekent dat we weten welk spel de beste game van het jaar is geworden. Maar we weten ook wel indiegame het meest gewaardeerd werd. De grote winnaar van de Game Aw...

Gaming08.12.2023

​Dit zijn de beste games van 2023

Game Awards 2023

Verder lezen over Emerce

Dit was Emerce Digital Marketing Live! 2023

Opkomende social media platformen, nieuwe inzichten in de wereld van SEO door de opkomst van AI, inspirerende leadgeneratie-technieken, e-mailmarketing voor gevorderden en een aantal topmerken die hun online marketing st...

Events20.06.2023

Dit was Emerce Digital Marketing Live! 2023

Een recap van een van de grootste digitale marketing evenementen van de Benelux
Retail Nederland let op, conversational commerce komt er aan!

Conversational commerce is geen hype of nieuwe marketing term. Het is serious business en wordt wereldwijd al veelvuldig toegepast. Het zal binnen een paar jaar leiden tot nog minder bezoek aan de fysieke winkels en de v...

Online06.02.2018

Retail Nederland let op, conversational commerce komt er aan!

Emerce eTravel met Roomlr, Expedia, Generator en Facebook

Bas Lemmens, founder van Roomlr, komt naar eTravel 2015. Net als AirBnB staat Roomlr voor de "sharing economy" en hopen zij een verandering teweeg te brengen in de reisbranche. Wie zijn die nieuwe spelers in de reismarkt...

Events21.05.2015

Emerce eTravel met Roomlr, Expedia, Generator en Facebook

Verhoog je conversie met de inzet van gebruikersfeedback

Bij de 6e editie van Emerce Conversion stond het thema A/B testing centraal met keynotes van Pete Komen (oprichter van Optimizely) en Ton Wesseling (A/B-test goeroe). Een onderwerp dat deze dag minder aandacht kreeg is...

Events15.04.2015

Verhoog je conversie met de inzet van gebruikersfeedback

Het tijdperk van digitale verleiding

Tijdens Emerce Conversion 2015 kwam het onderwerp ‘personaliseren’ tijdens verschillende sessies uitgebreid ter sprake. Waar de online marketeer tot twee jaar terug nog druk bezig was met het experimenteren van A/B-t...

Events15.04.2015

Het tijdperk van digitale verleiding

Emerce Engage 11 december in Amsterdam

Engage gaat over de beste strategieën voor organisaties met grote klantendatabases. Via e-mail, social, web en offline kanalen. Nieuwe inzichten en de beste actuele cases rond effectief gebruik van data, intelligent geb...

Events26.11.2014

Emerce Engage 11 december in Amsterdam

Emerce Etravel congres: Het optimaal bedienen van de reiziger

Afgelopen week werden tijdens het Emerce Etravel event de nieuwste trends en ontwikkelingen in de reiswereld getoond. Vraagstukken rondom het succesvol gebruiken van data en het ontwikkelen van goede social media campagn...

Events14.06.2014

Emerce Etravel congres: Het optimaal bedienen van de reiziger

Emerce Engage: The next step in multichannel klantcontact

Tibert Verhagen, associate professor e-business aan de VU Amsterdam, spreekt op Emerce Engage over de belangrijkste drijfveren van customer engagement en toont hoe je hier in de praktijk betere klantcommunities door krij...

Events27.11.2013

Emerce Engage: The next step in multichannel klantcontact