De eerste reeks sprekers voor de tweede editie van Adobe User Group XL, het jaarlijkse mega-event voor creatieve professionals dat op 17 november in de Amsterdamse Meervaart plaatsvindt, zijn bekend gemaakt. Daaronder zijn de befaamde Photoshop goeroe Russell Brown en het wereldwijd bekende bureau North Kingdom. Meer dan 30 topsprekers uit binnen- en buitenland delen hun kennis, ervaring en inspiratie met creatieven op het gebied van print, web, video, mobiel en interactief. De website voor het event werd vorige week gelanceerd.
Vorig jaar organiseerde de vereniging Adobe User Group Nederland voor het eerst een XL event, waarop ook de DutchCowboys logo wedstrijd plaatsvond. Grote namen uit de binnen- en buitenland presenteerden zich toen aan 900 bezoekers: het evenement was vooraf uitverkocht en meteen een daverend succes.
Eerste serie sprekers bekend
In de eerste reeks bekend gemaakte sprekers zijn naast de bekende Russell Brown (die voor het eerst spreekt in Nederland), Adobe sprekers Jason Levine (digitale video en audio), Mike Jones en Serge Jespers (Flash platform) vertegenwoordigd, die de allernieuwste oplossingen van Adobe laten zien die vlak daarvoor op de jaarlijkse Adobe MAX conferentie getoond zijn. Daarnaast zullen onder andere Ralph Hauwert (3D & Math Guru), KONG (een kijkje achter de schermen van de campagne ’72 uur’) en het wereldwijd bekende bureau North Kingdom op het XL podium staan. Los van presentaties kunnen bezoekers ook deze editie de gehele dag rekenen op verschillende in-depth sessies en workshops. Het programma zal de komende periode alleen nog maar verder uitgebreid worden met namen uit binnen- en buitenland, die de komende periode via twitter en de XL website bekend gemaakt zullen worden.
Russell Brown en North Kingdom
Photoshop goeroe Russell Brown werkt al 24 jaar voor Adobe en leverde een essentiele bijdrage aan de ontwikkeling van Photoshop. Op XL zal hij zijn spectaculaire 20th Anniversary Photoshop Odyssey show doen, waarbij hij op extravagante manier uitbeeldt hoe het programma Photoshop zich over de jaren heeft ontwikkeld. North Kingdom , dat onlangs ook een presentatie gaf (zie video) bij de Adobe User Group op de bijeenkomst ‘From Scandinavia With Love’ (met ondermeer B-Reel, Fi en Perfect Fools, gehost door Dick Buschman van Achtung!), zal ook op het podium staan. Het bureau is ondermeer bekend van projecten als Adidas Teamgeist, Mentos Kiss Fight en ‘Plug into the Smart Grid’ voor GE. North Kingdom is meervoudig winnaar van Cannes Cyber Lions, FWA en New York Festivals.
Thema: Celebrate Creativity
Celebrate Creativity is het thema van deze editie: creativiteit in allerlei vormen van media, met passie en plezier als drijvende krachten. Het succes van campagnes en uitingen wordt in toenemende mate toegekend aan de kern van de zaak: creativiteit. En dat wil de organisatie graag met de bezoekers vieren, met een leerzaam en inspirerend programma en een feestelijke afsluiting. Het design van de website en andere eventuitingen is ook dit jaar verzorgd door het toonaangevende bureau Momkai.
Early Bird-tickets zijn tot 29 oktober 17.00 uur beschikbaar voor €80, normale tickets voor €125, prijzen zijn ex. btw en inclusief lunchpakket en netwerkborrel consumpties. Vorig jaar waren de kaarten vooraf uitverkocht, aangeraden wordt dan ook de kaarten vast veilig te stellen via de website: www.adobeusergroupxl.nl.
Verder lezen over Creativiteit
Entertainment04.12.2024
Disneyland Paris komt met nieuwe avondshow: Disney Tales of Magic
Met ook Disney Music FestivalTechnology19.06.2024
Google toont nieuwe AI-tools voor marketing en creatie tijdens Cannes Lions Festival
Video12.06.2024
YouTube laat creators nu meerdere thumbnails testen
Online26.03.2024
5 voorbeelden van OpenAI’s Sora die je zullen verwonderen
Media22.03.2023
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play
"Voor elk merk het juiste speelveld"Events10.02.2023
Begin vast te tekenen: WK doodlen dit jaar in Amsterdam
Technology26.12.2022
Kunstenaars protesteren op social media tegen werkinpikker AI
Online15.08.2022