Events04.10.2010

Adobe User Group XL: eerste sprekers bekend gemaakt


adobe-user-group-xl-eerste-sprekers-beke.jpg
adobe-user-group-xl-eerste-sprekers-beke.jpg

De eerste reeks sprekers voor de tweede editie van Adobe User Group XL, het jaarlijkse mega-event voor creatieve professionals dat op 17 november in de Amsterdamse Meervaart plaatsvindt, zijn bekend gemaakt. Daaronder zijn de befaamde Photoshop goeroe Russell Brown en het wereldwijd bekende bureau North Kingdom. Meer dan 30 topsprekers uit binnen- en buitenland delen hun kennis, ervaring en inspiratie met creatieven op het gebied van print, web, video, mobiel en interactief. De website voor het event werd vorige week gelanceerd.

Vorig jaar organiseerde de vereniging Adobe User Group Nederland voor het eerst een XL event, waarop ook de DutchCowboys logo wedstrijd plaatsvond. Grote namen uit de binnen- en buitenland presenteerden zich toen aan 900 bezoekers: het evenement was vooraf uitverkocht en meteen een daverend succes.

Eerste serie sprekers bekend
In de eerste reeks bekend gemaakte sprekers zijn naast de bekende Russell Brown (die voor het eerst spreekt in Nederland), Adobe sprekers Jason Levine (digitale video en audio), Mike Jones en Serge Jespers (Flash platform) vertegenwoordigd, die de allernieuwste oplossingen van Adobe laten zien die vlak daarvoor op de jaarlijkse Adobe MAX conferentie getoond zijn. Daarnaast zullen onder andere Ralph Hauwert (3D & Math Guru), KONG (een kijkje achter de schermen van de campagne ’72 uur’) en het wereldwijd bekende bureau North Kingdom op het XL podium staan. Los van presentaties kunnen bezoekers ook deze editie de gehele dag rekenen op verschillende in-depth sessies en workshops. Het programma zal de komende periode alleen nog maar verder uitgebreid worden met namen uit binnen- en buitenland, die de komende periode via twitter en de XL website bekend gemaakt zullen worden.

Russell Brown en North Kingdom
Photoshop goeroe Russell Brown werkt al 24 jaar voor Adobe en leverde een essentiele bijdrage aan de ontwikkeling van Photoshop. Op XL zal hij zijn spectaculaire 20th Anniversary Photoshop Odyssey show doen, waarbij hij op extravagante manier uitbeeldt hoe het programma Photoshop zich over de jaren heeft ontwikkeld. North Kingdom , dat onlangs ook een presentatie gaf (zie video) bij de Adobe User Group op de bijeenkomst ‘From Scandinavia With Love’ (met ondermeer B-Reel, Fi en Perfect Fools, gehost door Dick Buschman van Achtung!), zal ook op het podium staan. Het bureau is ondermeer bekend van projecten als Adidas Teamgeist, Mentos Kiss Fight en ‘Plug into the Smart Grid’ voor GE. North Kingdom is meervoudig winnaar van Cannes Cyber Lions, FWA en New York Festivals.

Thema: Celebrate Creativity
Celebrate Creativity is het thema van deze editie: creativiteit in allerlei vormen van media, met passie en plezier als drijvende krachten. Het succes van campagnes en uitingen wordt in toenemende mate toegekend aan de kern van de zaak: creativiteit. En dat wil de organisatie graag met de bezoekers vieren, met een leerzaam en inspirerend programma en een feestelijke afsluiting. Het design van de website en andere eventuitingen is ook dit jaar verzorgd door het toonaangevende bureau Momkai.

Early Bird-tickets zijn tot 29 oktober 17.00 uur beschikbaar voor €80, normale tickets voor €125, prijzen zijn ex. btw en inclusief lunchpakket en netwerkborrel consumpties. Vorig jaar waren de kaarten vooraf uitverkocht, aangeraden wordt dan ook de kaarten vast veilig te stellen via de website: www.adobeusergroupxl.nl.

...

Verder lezen over Creativiteit

Disneyland Paris komt met nieuwe avondshow: Disney Tales of Magic

Disneyland Paris heeft Disney Tales of Magic aangekondigd, een gloednieuwe avondshow die vanaf 10 januari 2025 gasten meeneemt naar de meest betoverende verhalen van Walt Disney Animation Studios en Pixar Animation Studios.

Entertainment04.12.2024

Disneyland Paris komt met nieuwe avondshow: Disney Tales of Magic

Met ook Disney Music Festival
Google toont nieuwe AI-tools voor marketing en creatie tijdens Cannes Lions Festival

Google kondigde tijdens het Cannes Lions Festival een reeks nieuwe en baanbrekende AI-tools aan die de manier waarop marketeers en creatieven werken fundamenteel kunnen gaan veranderen. Deze tools stellen marketeers in staat om nog sneller en efficiënter te werken, campagnes op maat te maken en resultaten in realtime te meten.

Technology19.06.2024

Google toont nieuwe AI-tools voor marketing en creatie tijdens Cannes Lions Festival

YouTube laat creators nu meerdere thumbnails testen

Je hebt het waarschijnlijk niet door, maar YouTube gaat nu meerdere thumbnails per video testen. Het is een optie voor creators om zo meer kijkers te trekken.

Video12.06.2024

YouTube laat creators nu meerdere thumbnails testen

​5 voorbeelden van OpenAI’s Sora die je zullen verwonderen

OpenAI heeft met Sora heel interessante AI gelanceerd, hoewel het nog niet voor iedereen beschikbaar is. OpenAI heeft het wel aan verschillende visuele artiesten en filmmakers gegeven om hun ding te doen. En hun ding ded...

Online26.03.2024

​5 voorbeelden van OpenAI’s Sora die je zullen verwonderen

Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

Het branded content en partnerships-team van Havas+Lemz lanceert Havas Play. Dit gloednieuwe label dat wereldwijd gelanceerd wordt, bouwt betekenisvolle relaties tussen merken en mensen op het snijvlak van entertainment,...

Media22.03.2023

Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

"Voor elk merk het juiste speelveld"
Begin vast te tekenen: WK doodlen dit jaar in Amsterdam

Teken je altijd gekke poppetjes tijdens het bellen? Of steek je heel veel tijd in je tekeningen, maar dan vooral omdat ze heel groot zijn? Wat je stijl ook is, Red Bull zoekt je. Het WK doodlen strijkt dit jaar neer in A...

Events10.02.2023

Begin vast te tekenen: WK doodlen dit jaar in Amsterdam

Kunstenaars protesteren op social media tegen werkinpikker AI

We hebben allemaal veel plezier met de algoritmes van apps als Lensa en Dall-E, die nieuwe ‘foto’s’ en kunstwerken maakt geheel op basis van een paar woorden of een paar selfies. Indrukwekkend, maar niet iedereen i...

Technology26.12.2022

Kunstenaars protesteren op social media tegen werkinpikker AI

​6 AI-websites om je leven en werk veel makkelijker te maken

Heb je een foto van slechte kwaliteit die je verbeterd wil zien? Heb je iets in je handen maar geen idee hoe het heet? Wat jij niet weet, dat weet kunstmatige intelligentie wel. Nadat we vorige week al een heel fijne ses...

Online15.08.2022

​6 AI-websites om je leven en werk veel makkelijker te maken