Events16.09.2010

De finalisten van Vodafone Mobile Clicks, stem op jouw favoriet


de-finalisten-van-vodafone-mobile-clicks.jpg
de-finalisten-van-vodafone-mobile-clicks.jpg

Met 20 kwalitatief hoogwaardig genomineerde startups (5 per land), heeft de jury van Vodafone Mobile Clicks 2010 er een harde dobber aan gehad om tot de laatste vier finalisten te komen. Vandaag zijn ze bekend gemaakt. Zij zullen uitgenodigd worden om tijdens de finale op PICNIC hun presentatie te houden.

Stem op jouw favoriet op Vodafone Mobile Clicks

De vier finalisten die nog kansmaken op het prijzengeld van €150.000 zijn:

Nederland (Akvo Phone): een mobiele applicatie waarmee ontwikkelingshulpverleners live hun bevindingen door kunnen geven. Met Akvo Phone is het mogelijk om rapporten die onder meer foto’s bevatten, tekst, de identiteit van het toestel, de geografische locatie middels GPS en de tijd, vanuit ‘het veld’ in te sturen, waardoor de hulpverleners meer tijd overhouden voor hun werkzaamheden.

Portugal (Cardmobili): een uitgebreide collectie klantenkaarten die middels ‘crowd-sourcing’ en uitvoerige studies naar spaarsystemen tot stand is gekomen, wordt naar de mobiele telefoon van de klant gestuurd. Door het digitaliseren van opt-in klantenkaarten, coupons en waardebonnen hebben klanten altijd en overal de mogelijkheid om deze te gebruiken bij aankopen in de desbetreffende winkels.

Spanje (MALCOM): een revolutionair lifecycle managementsysteem voor mobiele applicaties zowel bedoeld voor uitgevers als ontwikkelaars. Met deze dienst – via een eenvoudige internet interface toegankelijk – wordt het beheren, updaten en in de markt zetten van mobiele applicaties eenvoudiger, worden tijd en kosten bespaard en wordt het werk van applicatie-ontwerpers een stuk overzichtelijker.

Engeland (Roulette Cricket): middels ‘gamen met een 2e scherm’, onderdeel van een nieuwe golf van mobiele spelletjes, kunnen fans op een nieuwe manier bezig zijn met hun favoriete sport. Met Roulette Cricket kan je spelen terwijl je live naar een sport kijkt, ofwel in het stadion, op TV of online.

Uit alle inzendingen werden de finalisten het beste beoordeeld op de volgende criteria:

  • Originaliteit, creativiteit and innovatie
  • Technische en praktische uitvoerbaarheid
  • Economische en financiële levensvatbaarheid
  • Waarde voor de eindgebruiker
  • Kwaliteit van het managementteam

De vier finalisten worden uitgenodigd om hun land te vertegenwoordigen in de live finale op het PICNIC* Festival in Nederland op 24 september 2010, waarbij de uiteindelijke winnaars van de €150.000 zullen worden gekozen door een jury van deskundigen uit de mobiele industrie.

Voorafgaand aan de PICNIC presentaties, kunnen geïnteresseerden hun stem uitbrengen op de finalisten van Mobile Clicks 2010. Tijdens de live finale, tellen deze stemmen even zwaar mee als de stem van een van de officiële juryleden. Kijk op http://www.vodafonemobileclicks.com/vote om te stemmen.

De organisatie van Vodafone Mobile Clicks 2010 kreeg van Vodafone nog een mooie opsteker!

“Sinds de start in 2008, heeft Vodafone Mobile Clicks wezenlijk bijgedragen aan het stimuleren van innovatie in de mobiele industrie in heel Europa. We zijn met trots de grootste competitie in zijn soort voor mobiele internet start-ups waarmee we een steunpilaar zijn voor de steeds groter wordende groep ontwikkelaars,” aldus Lee Epting, Directeur Content Services van Vodafone Group. “Uit zoveel uitstekende inzendingen met creatieve innovaties was het een hele klus om deze vier finalisten te kiezen. We zijn bijzonder trots op de vier finalisten MALCOM, Cardmobili, Roulette Cricket en Akvo Phone en wensen hun veel succes toe in de finale.”

Verder lezen over Vodafone

De Nijmeegse Vierdaagse start met een digitale vluchtstrook

Er doen meer dan 45.000 mensen mee met de Vierdaagse qua wandelen, maar door de Vierdaagse-feesten is het nog veel drukker in de stad Nijmegen.

Technology15.07.2024

De Nijmeegse Vierdaagse start met een digitale vluchtstrook

VodafoneZiggo verkrijgt (voor € 57,5 miljoen) belangrijk 5G spectrum 

VodafoneZiggo heeft in de recente frequentieveiling nieuw spectrum verworven om aan haar netwerk toe te voegen. Tijdens de veiling is 100MHz bemachtigd in de 3,5GHz band. Dit stelt het telecombedrijf in staat om het bestaande netwerk nog verder door te ontwikkelen en te versterken. VodafoneZiggo is erg tevreden met de uitkomst van de veiling. VodafoneZiggo betaalt € 57,5 miljoen euro voor deze spectrumvergunning, die loopt tot 2040. 

Mobile02.07.2024

VodafoneZiggo verkrijgt (voor € 57,5 miljoen) belangrijk 5G spectrum 

Vodafone, test nieuwe 5G-technologie voor snellere uploads

Als eerste provider in Europa heeft Vodafone, samen met chipmaker Qualcomm en smartphone fabrikant Xiaomi, een nieuwe, snellere 5G-uplingtechnologie getest. De drie partijen zijn er in geslaagd om op het standalone (SA)...

Mobile22.01.2024

Vodafone, test nieuwe 5G-technologie voor snellere uploads

Architectuur en interieurdesign op basis van afval: Aectual is Fit for the Future

Het Nederlandse 3D-printbedrijf Aectual heeft voor haar innovaties in de markt het Fit for the Future-certificaat ontvangen. Deze status verdient het bedrijf voor het met 3D-printers omzetten van afval in designs voor in...

DC Business04.01.2024

Architectuur en interieurdesign op basis van afval: Aectual is Fit for the Future

Exodus kabelinternetklanten bij VodafoneZiggo gaat door

Terwijl concurrenten KPN, Odido (voorheen T-Mobile) en Delta zich bijna te pletter graven om voor 2026 meer dan driekwart van Nederland op glasvezel aan te sluiten, blijft de grootste kabelprovider van ons land, Vodafone...

Online02.11.2023

Exodus kabelinternetklanten bij VodafoneZiggo gaat door

De provider verloor het afgelopen kwartaal meer dan 33.000 abonnees
Vodafone heeft nu ook een eSIM abonnement voor Apple Watch

Vodafone heeft vandaag, als laatste van de drie grote providers, ook een eSIM abonnement gelanceerd, speciaal voor de Apple Watch. Met Vodafone OneNumber kunnen klanten met een Apple Watch vanaf Series 4, uiteraard in de...

Gadgets31.10.2023

Vodafone heeft nu ook een eSIM abonnement voor Apple Watch

Als laatste van de drie Nederlandse mobiele providers
Klantenverlies VodafoneZiggo leidt nu ook tot financieel verlies

Jarenlang was Ziggo, en nu VodafoneZiggo in grote delen van Nederland zo ongeveer de alleenheerser op de breedbandmarkt. Wilde je écht snel internet, dan was de kabel feitelijk de enige serieuze optie. Ook ADSL kon dest...

Nieuws26.07.2023

Klantenverlies VodafoneZiggo leidt nu ook tot financieel verlies

Hoe Odd.Bot als het eerste Nederlandse bedrijf ‘Fit For the Future’ werd

Fit For the Future, dat is zorgen dat je als bedrijf toekomstbestendig bent. Een Fit For the Future-bedrijf is hongerig naar nieuwe technologieën en ziet veranderingen juist als een kans. Er wordt strategisch gedacht aa...

DC Business07.06.2023

Hoe Odd.Bot als het eerste Nederlandse bedrijf ‘Fit For the Future’ werd