eDay09: Tips voor traffic

Vorig artikel Volgend artikel
eDay09: Tips voor traffic

In deze sessie komen verschillende marketeers aan het woord die elk in 7 minuten hun verhaal vertellen en met hands-on tips komen voor het verhogen van je traffic. 

Aan het woord kwamen online marketeers van verschillende allooi. Zo was er Edouard Leewenburg van de Telegraaf, Joost de Valk van Orange Valley, Steven Jongeneel van Media Embassay en Martin de Boer van E-farmers.

Edouard Leewenburg - Telegraaf

Opzetten e-mail marketing voor de Telegraaf. Vertelt niet over beste verzendtijden etcetera. Hij gaat meer in op de achterliggende gedachten.

drie tips:

1: Segmenteer op basis van gedrag

Stel jezelf een vraag: Wie zit er in je database?

Manieren om je database op te bouwen, maar als je eenmaal beet hebt moet je de mensen in je database, de 'vissen in je net' goed bestuderen. Kijk, luister, vraag.

2: E-mail marketing is "praten" met je bestand

Begin de dialoog met die database. Je bent immers niet de enige. Je kan dit onder andere doen door te kijken naar gedrag (wanneer wie wat opent, wat wel of niet geklikt wordt. Analyseer dus. En vergeet de replies niet.

3: Weet wat je gaat testen

Er zijn veel meetsystemen, maar als je gaat meten moet je weten wat je wil weten. Ga niet speculeren, maar test.

 Joost de Valk - Orange Valley

Joost kwam met een flitsende presentatie waarin hij enkele hands ons tips.Verbeter uw SEO in 7 minuten. SEO is geen zwarte kunst. Joost geeft tips: 

1: Duplicate content op die site?

Ga naar Google en type site:uwsite.nl. Bekijk welke pagina's er staan, bedenk je of je dat wil zien en of het niet teveel is. Hij zag bijvoorbeeld zeven keer dezelfde pagina bij Emerce.

2: Wat ziet Google?

Kies een pagina en klik op "in cache". Je ziet dan wat Google ziet. Hij toont een voorbeeld van een site waar Google niets ziet.

3: Draai de titel om!

Mensen komen waarvoor ze zoeken, niet voor uw merk. Dus waarom beginnen met de naam van uw bedrijf? De titel moet antwoord geven op de vraag die de bezoeker stelt aan Google.

4: Wat zijn de meest voorkomende vragen

Maak een pagina over welke vragen vaak terug komen en maak voor ieder van die vragen een pagina en zorg dat je er vindbaar voor wordt. Je kan de druk op je helpdesk daarmee verlagen.

Martin de Boer - e-farmers

SEO

Ook Martin praat over SEO: creer unieke content, zet een goede url structuur neer en doe aan linkbait / linkbuilding

SEA

Zet een goede campagnestructuur op. Probeer deze op te knippen door voor iedere advertentie een eigen tekst aan te maken. Breng de bezoeker naar de juiste pagina en zorg voor relevantie. Dit kan bijvoorbeeld door per zoekwoord een eigen banner te maken.

Display advertising

Zorg voor aangepaste banners binnen diverse sites die aansluiten. Voor transactie sites is dit moeilijk rendabel te krigen, het is met name nuttig voor branding.

Affiliate marketing

Een contract met een affiliate partij is geen garantie voor succes. Je moet  met ze overeggen en neem het serieus. Onderhoud contact met affiliates.

Social media marketing

Inzetten van blogs, twister en Hyves en reageer op fora. Probeer in contact te komen met je bezoekers. Belangrijk dat je een goede redactie hebt. Social media marketing vergt veel aandacht en tijd.

Kijk naar buiten!!

Speel in op ontwikkelingen, zoals weer, weekend, seizoenen en vakantieperiodes. Kijk om je heen dus. Albelli bijvoorbeeld stuurt bij aankomend slecht weer een mailing voor het maken van een fotoboek, want het is vaak een goed traffic moment. Maar je kan natuurlijk ook inspelen op zon.

PR

Creëer nieuws rondom je merk. PR kan veel traffic opleveren.

Steven Jongeneel - Media Embassy

Perceptie is dat social media marketing moeilijk is en dat het veel tijd en geld kost. Toch kan het effectief.

De essentie van social media is volgens Media Embassy bereik x activatie.

Steven laat drie pijlers zien:

1. content

- Voeg user reviews toe aan je site. Mensen kijken ernaar en het werkt goed voor zoekmachines.

- publiceer online persberichten. Weblogs hebben een constante honger naar informatie. Voorbeeld is bol.com die meer verkocht na de dood van Michael Jackson.

2. connectie

- voeg social buttons toe aan je site

3. cohesie

Informatie, entertainment, service of collaboration. Goed organiseren is vaak moeilijk. Informatie is daarin de basis. Een voorbeeld van entertainment is willitblend.com. 

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies