Events06.04.2009

Mediapark Jaarcongres 2009


mediapark-jaarcongres-2009.jpg
mediapark-jaarcongres-2009.jpg

Op dinsdag 17 juni 2008 vond het eerste Mediapark Jaarcongres plaats en de bijeenkomst was een groot succes! Met meer dan 600 ingeschreven deelnemers, interactieve ontbijtsessies, topsprekers, en interessante video reportages bood de dag een prachtig overzicht van de belangrijkste crossmedia ontwikkelingen in Nederland.

Het Mediapark Jaarcongres is een not-for-profit initiatief van het iMMovator Cross Media Netwerk en de Media Academie. Een eventueel surplus aan recettes gaat naar een goed doel. In de 2008 editie was dit “Leer lezen met Nijntje”, een stichting die bibliotheken bouwt in Afrika. Het congres werd toen gesteund door 22 netwerk- en mediapartners uit alle sectoren van de (oude en nieuwe) media industrie.

Voor de 2009 editie ziet het programma er als volgt uit:

Ontbijtsessies
De dag start met een serie exclusieve ronde tafel bijeenkomsten. Deze bijeenkomsten vinden plaats op de Media Academie.

Congres
Het congres zelf vindt plaats in Studio 21. Topsprekers uit Nederland en daarbuiten zullen belangrijke ontwikkelingen toelichten op het gebied van ‘cross media’.

Mini-Documentaires
Het Mediapark Jaarcongres biedt een jaarlijkse ‘update’ van ontwikkelingen in de sector aan de hand van een serie korte ‘mini-documentaires’ gemaakt door studenten van de Media Academie.

Toekomst scenario’s
Tijdens het MPJC09 zullen de toekomst scenario’s uit het project ‘Het Medialandschap van 2015’ gepresenteerd worden, en zal het publiek ook een rol krijgen in het nadenken over de toekomst. Dit project is gebaseerd op interviews met een groot aantal Nederlandse media ondernemers.

Start up Competitie

Onderdeel van het congres is een publieke wedstrijd tussen cross mediale start-ups, die hun concept voorleggen aan investeerders.

Talkshow

Het Mediapark Jaarcongres wordt afgesloten met een inspirerende talkshow, gevolgd door een netwerkborrel.

Verder lezen over Crossmedia

Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden

De Ster Gouden Loeki van 2024 wordt alweer de dertigste editie van deze publieksprijs voor reclame. In 1995 werd de prijs voor het eerst uitgereikt aan KLM voor hun commercial 'Zwanen', en in de jaren daarna zijn nog vele iconische reclames beloond met de felbegeerde publieksprijs. Begin volgend jaar wordt bekend wie er tijdens deze jubileumeditie met de winst vandoor gaat.

Advertising22.07.2024

Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden

​Dit is wat Disney World zo bijzonder maakt!

Even een paar dagen helemaal ondergedompeld worden in de wondere wereld van Disney. Het is voor velen een bijzondere beleving. Herinneringen ophalen aan vroeger (als kind?), of nieuwe herinneringen maken (met kinderen?)....

Entertainment06.04.2024

​Dit is wat Disney World zo bijzonder maakt!

​5 x waarom stockmedia voor je eigen website heel handig zijn

Je ziet het wel eens op het NOS Journaal: heel willekeurige beelden van mensen die op straat lopen, of handen die tikken op een toetsenbord. Het zijn stockbeelden: beelden die vaker worden gebruikt en wat algemener zijn....

Marketing13.10.2023

​5 x waarom stockmedia voor je eigen website heel handig zijn

Artifact: alles wat je moet weten over deze handige nieuwsapp

Wat slimmeriken die eerst bij Instagram werkten hebben eerder dit jaar de app Artifact gelanceerd: een mix tussen de krant/de media en social media. Het is in Nederland nog niet een app waar iedereen het over heeft, maar...

Media14.09.2023

Artifact: alles wat je moet weten over deze handige nieuwsapp

Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

Het branded content en partnerships-team van Havas+Lemz lanceert Havas Play. Dit gloednieuwe label dat wereldwijd gelanceerd wordt, bouwt betekenisvolle relaties tussen merken en mensen op het snijvlak van entertainment,...

Media22.03.2023

Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

"Voor elk merk het juiste speelveld"
Zo kies je het juiste kanaal om je boodschap over te brengen

Heb je een geweldig product gemaakt waar je volledig in gelooft, maar weet je niet goed hoe je het over de bühne kunt krijgen? Televisie, radio, social media, reclame op internetpagina’s, adverteren in (lokale) krante...

DC Business19.01.2023

Zo kies je het juiste kanaal om je boodschap over te brengen

​Raad van State geeft advies over reclameverbod voor online gokken

Het ontwerpbesluit voor het verbod op ongerichte online casino reclames voor hoog-risico kansspelen is gedeeld met de Raad van State. Deze is nauwkeurig doorgenomen door de adviesgever en inmiddels is er een reactie naar...

Online10.01.2023

​Raad van State geeft advies over reclameverbod voor online gokken

Uitgevers uit onder andere Nederland eisen 25 miljard van Google

Google heeft een grote vinger in de pap als het gaat om het gevonden worden van berichtgeving vanuit de media. Het bepaalt met zijn algoritme welke media er bovenaan komen te staan en heeft daardoor grote invloed op de c...

Online13.09.2022

Uitgevers uit onder andere Nederland eisen 25 miljard van Google